Reklama: wydatki na materiały promocyjne są kosztem

Kwoty wydatkowane przez spółkę z branży farmaceutycznej na ulotki, broszury, katalogi, długopisy czy notesy rozdawane podczas spotkań organizowanych dla osób uprawnionych do wystawiania recept oraz prowadzących obrót produktami leczniczymi, są wydatkami na reklamę.

Aktualizacja: 13.10.2019 20:21 Publikacja: 13.10.2019 17:00

Łukasz Zdeb

Łukasz Zdeb

Foto: materiały promocyjne

Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 4 września 2019 r. (0114-KDIP2-2.4010. 301. 2019. 1.RK).

Spółka jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej zajmującej się opracowywaniem, produkcją i wprowadzaniem na rynek produktów leczniczych. Jest spółką dystrybucyjną, odpowiedzialną za dystrybucję produktów grupy na rynku polskim. Ze względu na charakter swojej działalności spółka podlega m.in. pod uregulowania wynikające z ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (DzU z 2019 r. poz. 499; dalej: UPF). Produkty, które dystrybuuje spółka, są wydawane na receptę, zgodnie z UPF.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP