Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.05.2010 01:43 Publikacja: 15.05.2010 01:42
Na konfrontacjach w Opolu nie było takich możliwości, więc przyznałem nagrodę młodszemu koledze. I bardzo słusznie, i sprawiedliwie. Dla wyrównania niesprawiedliwych rozrachunków jury wyróżniło również moją rówieśniczkę. Myślę, że się ucieszyła. Serdecznie jej gratuluję. Oczywiście dwa pierwsze zdania należy potraktować z humorem, trzecie jest już jak najbardziej serio.
Klasyka polska, czyli idea festiwalu dla niektórych reżyserów stała się ideą fixe. Młodzi dziennikarze pytali nas – jurorów, co znaczy dzisiaj „klasyczny teatr”? Starałem się wykręcić opowiadając anegdotę, że Witkacy albo Gombrowicz – festiwalowi rekordziści – żyli w czasach, kiedy ja chodziłem do szkoły, więc trudno mi ich uznać za klasyków itd. Lepiej poradził sobie mój sympatyczny kolega Tymon, mówiąc o teatrze „współczesnym, zaangażowanym, teatrze z przekazem, świadomie wychowującym społeczeństwo alternatywne”. Czy ja też jestem „społeczeństwem alternatywnym”? Czemu nie?!
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
„F1: Film” to dwuipółgodzinna reklama wyścigów Formuły 1. Zapłacą za nią widzowie i Apple Studios.
Polityka nad Sekwaną to dziś pole eksperymentów, w tym wciągania do władzy partii dotąd izolowanych. Efekt – woj...
W dzisiejszym odcinku podcastu „Posłuchaj Plus Minus” Daria Chibner rozmawia z Konstantym Pilawą z Klubu Jagiell...
Urzeka mnie głębia głosu Dave’a Gahana z zespołu Depeche Mode oraz ładunek emocjonalny ukryty między jego słowam...
„28 lat później” to zwieńczenie trylogii grozy, a zarazem początek nowej serii o wirusie agresji. A przy okazji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas