Reklama

Mirosława Grabowska: Andrzej Duda ominął przekaz elit

Z poparciem celebrytów dla Bronisława Komorowskiego przedobrzono. Uderzająca była nachalność niektórych działań – myślę o programie Tomasza Lisa czy apelu Tomasza Karolaka - mówi Mirosława Grabowska, socjolog, szefowa CBOS.

Publikacja: 05.06.2015 02:00

Tomasz Karolak: celebryta ostatniej szansy

Tomasz Karolak: celebryta ostatniej szansy

Foto: Fotorzepa/Marian Zubrzycki

Plus Minus: W ostatnich dniach mieliśmy do czynienia z zaskakującymi zdarzeniami. Redaktor naczelny „Faktu" napisał, że czuje obrzydzenie do bezideowości Platformy Obywatelskiej. Dziennikarze TVN pytają, czy PO potrafi w ogóle wygrywać wybory. Dlaczego partia, która była pieszczona przez część mediów, z dnia na dzień stała się chłopcem do bicia?

Mirosława Grabowska, socjolog, szefowa CBOS:
To efekt ogromnego zaskoczenia przegraną Bronisława Komorowskiego w wyborach prezydenckich. Więcej w tym widzę zdumienia i niedowierzania niż refleksji. Po pierwszej turze większość publicystów, większość elit myślała, że Bronisław Komorowski nadrobi stratę i pokona Andrzeja Dudę. Stało się inaczej. Kampania prezydenta przed drugą turą była nerwowa i chaotyczna. Jego inicjatywy robiły wrażenie nieprzemyślanych, przez co były mało wiarygodne. Na dodatek referendum w sprawie jednomandatowych okręgów wyborczych i rezygnacji z finansowania partii politycznych z budżetu to są pomysły, których wielu ekspertów nie popiera. Także i ja jestem im przeciwna.

Lapidarnie ujął to Władysław Frasyniuk, który powiedział, że w niedzielę zagłosował na Komorowskiego, a w poniedziałek dostał od niego w twarz.


I w ten sposób mogło się poczuć wielu sympatyków PO.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
„Brat”: Bez znieczulenia
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Plus Minus
„Twoja stara w stringach”: Niegrzeczne karteczki
Plus Minus
„Sygnaliści”: Nieoczekiwana zmiana zdania
Plus Minus
„Ta dziewczyna”: Kwestia perspektywy
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Hanna Greń: Fascynujące eksperymenty
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama