[b]Tak orzekł WSA w Poznaniu 17 czerwca 2010 r. (I SA/ Po 288/10). [/b]
Spółka zwróciła się do organu podatkowego o wydanie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego w przedmiocie tego, czy bezpłatne wydanie nagród w ramach programu lojalnościowego należy zewidencjonować za pomocą kas rejestrujących. Jej zdaniem czynność taka nie wymaga rejestrowania, bo jest elementem kompleksowej usługi wykonywanej przez nią na rzecz klientów.
Organ nie zgodził się z tym stanowiskiem. Stwierdził, że istotne jest to, że nastąpiło przekazanie nagród, nie ma zaś znaczenia okoliczność, że jest to przekazanie bezpłatne. W konsekwencji taką czynność trzeba ewidencjonować.
Sprawa trafiła do WSA, który nie podzielił poglądu organu. W ocenie sądu obowiązek ewidencyjny nie wchodzi w tym wypadku w grę, nie mamy tu bowiem do czynienia ze sprzedażą w rozumieniu [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=17D1F175CBC1000681743E9D550EDE8C?n=1&id=172827&wid=337454]ustawy o VAT[/link].
[i]Autor jest członkiem Zespołu Zarządzania Wiedzą Podatkową firmy Deloitte[/i]