Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 20 sierpnia 2008 r.(sygn. III SA/Wa 491/08).
Sprawa była wynikiem kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową w jednym ze sklepów z butami. Stwierdzono wówczas, że firma umieszcza ceny jedynie na towarach. W sklepie nie ma wywieszek informujących o ich wysokości. Kontrolujący uznali takie postępowanie za nieprawidłowe.
Firma odwołała się od tej decyzji. Jej zdaniem, skoro umieszcza cenę na każdym towarze, to nie musi już informować o niej w inny sposób. Według przedsiębiorcy wynika to z § 9 ust. 2 rozporządzenia ministra finansów z 10 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży (DzU nr 99, poz. 894 z późn. zm.).
Zgodnie z tym przepisem w miejscu sprzedaży detalicznej dostosowanym do samoobsługi kupujących za równoznaczne z oznaczeniem towaru ceną uznaje się oznaczenie go kodem kreskowym. Muszą być przy tym spełnione dodatkowe warunki, przede wszystkim odczytanie ceny musi być możliwe przy zastosowaniu łatwo dostępnych dla klientów czytników.
Rozpatrujący odwołanie główny inspektor Inspekcji Handlowej nie zmienił jednak zaleceń pokontrolnych dla firmy. Uznał mianowicie, że wskazany przez spółkę przepis dotyczy oznaczania towaru ceną, a nie obowiązku informowania o niej w miejscu sprzedaży.