Reklama
Rozwiń
Reklama

Odpowiedzialność właściciela portalu za komentarze a wolność słowa

Odebranie możliwości komentowania treści portali może mieć złe konsekwencje dla wolności słowa – uważa prawnik Bartosz Rodak.

Aktualizacja: 06.03.2016 07:10 Publikacja: 06.03.2016 07:00

Foto: www.sxc.hu

Jak walczyć z bezprawnymi treściami tworzonymi w sieci przez użytkowników, hejterów i internetowych trolli? Kto za nie odpowiada: właściciel portalu, w którym dokonano publikacji czy sam autor wpisu? Zagadnienie to stało się przedmiotem analizy Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu, który 2 lutego 2016 r. wydał ostatni wyrok w tej kwestii. Czy zmienia on perspektywy portali?

Wiele portali internetowych pozwala użytkownikom komentować znajdujące się w nich treści – newsy, obrazki, wpisy blogerów itp. Część z nich opiera się wyłącznie na treściach generowanych przez użytkowników. Dzięki temu na wielu platformach internauci mogą wyrażać swoje zdanie. Niektórzy użytkownicy sieci nadużywają jednak wolności słowa i zamieszczają zwroty mogące naruszać dobra osobiste innych osób.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama