Reklama

Orlen - powściągnijmy emocje

Jeśli emocje związane ze zmianami we władzach mają być wyznacznikiem znaczenia spółki, to Orlen bez wątpienia jest perłą wśród naszych narodowych marek.

Publikacja: 11.02.2018 12:35

Dr Dawid Piekarz, wiceprezes Instytutu Staszica

Dr Dawid Piekarz, wiceprezes Instytutu Staszica

Foto: materiały prasowe

Zmiana prezesa koncernu wywołała lawinę komentarzy, w których emocje często przeważały nad rzeczową analizą. Tymczasem ciągle jeszcze nie wiemy, jaką wizję przyszłości spółki ma nowy prezes, a tym samym za wcześnie, by wystawiać mu cenzurkę.

Tym, którzy dzisiaj szukają słabych punktów w CV Daniela Obajtka warto przypomnieć, że podobną burzę wywołało powołanie na prezesa Orlenu Wojciecha Jasińskiego. Mówiono wówczas, że to czysto polityczna nominacja, że nowy prezes nie ma doświadczenia w zarządzaniu spółkami z sektora paliwowo-energetycznego, że narodowy koncern czekają smutne lata. Okazało się, że Orlen nie utonął, a wręcz przeciwnie. Teraz, gdy decyzją Rady Nadzorczej misję zarządzania Orlenem powierzono Danielowi Obajtkowi, okazuje się, że dyżurni krytycy też rwą sobie włosy z głowy. A tym razem fakt, że kierował poważną i dużą Energą – i to kierował w dynamicznym stylu – bynajmniej nie przemawia na jego korzyść. Bo zaczynał jako samorządowiec w Pcimiu. Cóż, niektórym trudno dogodzić.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama