Reklama
Rozwiń
Reklama

Chora Polska się nie opłaca

Jaka jest dziś polska ochrona zdrowia? Dobrą ilustracją mógłby być fragment... skeczu brytyjskiej grupy Monty Python pt. „Cud narodzin". W jego trakcie lekarze położnicy przygotowują salę porodową. Żądają przyniesienia drogich urządzeń – bo może zajrzy administrator szpitala. Chcą też maszyny, która robi „ping" – bo lubią ten odgłos. Kiedy pomieszczenie jest pełne sprzętów, orientują się, że czegoś jednak brakuje. „Pacjent!" – wykrzykuje odkrywczo jeden z nich. „Gdzie jest pacjent?".

Aktualizacja: 02.04.2018 21:19 Publikacja: 02.04.2018 21:00

Chora Polska się nie opłaca

Foto: Adobe Stock

Pytanie to musi być stale obecne w dyskusji o naszej ochronie zdrowia. Dziś jest ona zdominowana przez środowiska medyczne. Lekarze rezydenci i ratownicy walczą o podwyżki. Pielęgniarki alarmują, że jest ich coraz mniej i są przemęczone. Szpitale po ostatniej reformie muszą zamykać specjalistyczne oddziały, bo brakuje im pieniędzy. Resort zdrowia biega od pożaru do pożaru i próbuje utrzymać w ruchu rozpadający się system. Czy kogoś tu przypadkiem nie brakuje? A gdzie jest pacjent? Gdzie są ci, którzy w bólu i cierpieniu czekają w kolejce na lekarza? Którzy posiadając chęci i talenty, zamiast pracować, kształcić się i rozwijać – leżą miesiącami, leczeni mało efektywnymi metodami?

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama