Reklama
Rozwiń
Reklama

Warto sprawdzać, z kim robi się interesy

Branża motoryzacyjna, jak mogłoby się wydawać, jest jedną z najzdrowszych w Polsce. Rośnie sprzedaż aut, ten rok może się okazać rekordowy zwiększa się popyt na komponenty, rośnie eksport. Historia samych sukcesów? Nie do końca.

Publikacja: 07.06.2018 21:00

Warto sprawdzać, z kim robi się interesy

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Hawalej

Bo rzeczywiście nie mają problemów firmy duże, produkujące samochody, sprzedające dużo na eksport. Ich kondycja jest dobra albo bardzo dobra, chociaż przez wiele lat np. Opel miał straty. Miał też bogatego właściciela, który te straty pokrywał.

Okazuje się jednak, że branża moto – mimo że kwitnie, bo Polacy kupują auta jak szaleni – jednak jest zadłużona. W efekcie mimo sukcesów „na górze" od jakiegoś czasu zaczęła jechać na zaciągniętym hamulcu, bo długi hamują jej rozwój. Przy tym mówimy o potężnej kwocie, która jeszcze dwa lata temu wynosiła niewiele ponad 300 mln złotych, teraz przekracza 700 mln.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama