Reklama
Rozwiń
Reklama

Najwyższy czas zaprzyjaźnić się ze skupami akcji

Skup akcji to zjawisko, które coraz częściej towarzyszy inwestorom na warszawskiej giełdzie. Rozwiązanie to jest stosowane przez spółki jako alternatywa dla dywidendy. Zarówno skup akcji, jak i dywidenda mają swoich zwolenników i przeciwników. Ci, którzy stoją w opozycji do tego pierwszego rozwiązania, muszą się jednak liczyć z tym, że skala tego zjawiska może się nasilić.

Aktualizacja: 27.06.2018 21:07 Publikacja: 27.06.2018 21:00

Najwyższy czas zaprzyjaźnić się ze skupami akcji

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Zborowski

Jednym bowiem z powodów, dla których spółki decydują się skupować z rynku swoje papiery, jest przekonanie o ich niskiej wycenie. Wydaje się, że na razie argumentów za tym, że akcje będą tanieć, jest dużo więcej niż tych przemawiających za wzrostem ich wycen. Wystarczy wspomnieć o wojnie handlowej ze Stanami Zjednoczonymi w roli głównej. Dla naszego rynku jest to jednak tylko przykrywka. Owszem, na globalnych rynkach panuje teraz duża nerwowość, ale jednocześnie trzeba podkreślić, że ostatnie lata upłynęły pod znakiem hossy. Ta, niestety, ominęła warszawską giełdę szerokim łukiem. Stąd też kolejne skupy akcji, wezwania, a w skrajnych sytuacjach wycofywanie spółek z giełdy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama