BSH ma już w naszym kraju trzy fabryki sprzętu AGD – będą otwierane kolejne?
Werner Vogt:
Na pewno chcemy zwiększać nasze zaangażowanie w Polsce – niedawno otworzyliśmy nowe centrum badań i rozwoju w Łodzi i w tym kierunku chcemy się rozwijać. Uruchamiamy też w Polsce nowe centrum telefonicznej obsługi klienta. W tym roku roku będzie w nim pracowało 70 osób. Ten projekt będzie nas kosztował 15 mln zł. Planujemy przeznaczać co roku na rozwój w Polsce po 70 – 80 mln zł. To pokazuje, że traktujemy naszą obecność w waszym kraju poważnie.
Nie jesteście zainteresowani budową kolejnych fabryk lub przejmowaniem firm już działających w Polsce?
Otworzyliśmy niedawno nową linię zmywarek do naczyń i nowe zakłady przynajmniej na razie nie są planowane. Nasza globalna strategia zakłada rozwój organiczny, co nie znaczy jednak, że gdy pojawi się atrakcyjna możliwość, to z niej nie skorzystamy.