Podobnie jak w przypadku wszystkich polis komunikacyjnych, ubezpieczenie flotowe może zawierać OC, autocasco, NNW, Zieloną Kartę, assistance, a także przydatne zwłaszcza dla firm GAP, czyli ubezpieczenie utraty wartości pojazdu, ubezpieczenie szyb i pomoc prawną związaną z dochodzeniem odszkodowania.
Polisy te kosztują mniej, niż gdyby ubezpieczenia były kupowane dla każdego auta osobno. Ponadto w sytuacji, gdy zmienia się wysokość taryf w ubezpieczeniu pojazdów, to zmiana ta nie obejmuje umowy generalnej dotyczącej floty. Warunki umowy firma negocjuje z ubezpieczycielem co roku. Nie są one narzucane odgórnie.
Ubezpieczenie flotowe jest atrakcyjne dla właścicieli pojazdów nie tylko ze względu na korzyści cenowe, ale też z powodu ograniczenia formalności ubezpieczeniowych w takich przypadkach jak sprzedaż, przerejestrowanie, kupno nowego pojazdu oraz zgłaszanie i nadzór nad szkodami.
Okres ubezpieczenia dla wszystkich firmowych aut może być taki sam, bez względu na to, kiedy zostały nabyte. Dzięki temu nie trzeba wielokrotnie zajmować się podpisywaniem i przedłużaniem kolejnych umów. Ułatwia to administrowanie pojazdami. Jest nie do przecenienia zwłaszcza w przypadku dużych flot.
Oferta nie tylko dla dużych
Regułą jest, że ubezpieczenie flotowe skierowane jest do firm, które mają co najmniej 10–20 pojazdów. Ale można także znaleźć ubezpieczycieli proponujących takie polisy przedsiębiorstwom dysponującym nawet tylko pięcioma samochodami. Oferty dla drobnych przedsiębiorców nie są jednak aż tak korzystne jak dla firm posiadających spore floty; im więcej aut, tym ubezpieczyciel jest bardziej elastyczny i zgadza się na atrakcyjniejsze warunki.