Reklama

Książka to, czy jednak nie?

Komisja Europejska przy każdej okazji podkreśla konieczność wspierania nowoczesnych technologii, handlu internetowego, najlepiej transgranicznego, i generalnie wszelkich form rynku cyfrowego. W całym tym rozmiłowaniu w nowoczesności zapomniano o elektronicznych książkach.

Publikacja: 07.05.2015 22:00

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Co więcej, Bruksela konsekwentnie podtrzymuje stanowisko, że e-booki to nie książki, tylko usługi. Kwestia interpretacji... A urzędnicy unijni znani są z karkołomnych interpretacji, za owoc uznano choćby marchewkę. Jednak w przypadku e-książek nie ma się z czego śmiać, ponieważ taka interpretacja oznacza konieczność doliczania do ceny znacznie wyższego VAT: aż 23 proc. (jak dla usług) zamiast 5 proc. (jak dla książek tradycyjnych).

Francja i Luksemburg interpretowały przepisy po swojemu i naliczały niższy podatek, za co oberwały i zmuszono je do zmiany. Ale teraz Komisja doszła do wniosku, że może jednak zastanowi się nad zmianą. Znając tempo działania, najwcześniej za rok dowiemy się, że jednak nic z tego. A walczyć jest o co, ponieważ u nas czytelnictwo spada do dramatycznego poziomu, choć w Europie Zachodniej aż tak bardzo jeszcze tego nie widać. Jeszcze.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama