Reklama

Budujemy zbrojeniowy koncern

Do 2030 roku Polska Grupa Zbrojeniowa będzie koncernem o przychodach 12 mld zł, z czego połowę zapewni eksport broni i produkcja cywilna – zapowiada Wojciech Dąbrowski, szef PGZ w rozmowie ze Zbigniewem Lentowiczem.

Publikacja: 31.08.2015 22:00

Budujemy zbrojeniowy koncern

Foto: materiały prasowe

Rz: Wasza nowa korporacyjna strategia zakłada potrojenie obecnych przychodów 38 kluczowych spółek obronnych, które przynoszą 4 mld zł przychodów rocznie. To bardzo ambitny plan. Jaki jest jednak aktualny potencjał PGZ?

PGZ ma udziały w 105 spółkach, z czego 38 to firmy o strategicznym znaczeniu: amunicyjne, radarowe, pancerne, lotnicze, działające w obszarze nowych technologii. Nie wszyscy wiedzą, ale posiadamy także stocznie i firmy z branży offshore, stanowiące jeden z największych potencjałów stoczniowych na południowym Bałtyku. Grupa zatrudnia 17,5 tys. pracowników, z tego połowa ma ponad 50 lat. To z jednej strony dobrze, bo są to doświadczeni i wysoko wykwalifikowani pracownicy – nasza największa wartość. Ale z drugiej strony brakuje młodej kadry, która mogłaby czerpać z ich wiedzy. To skutek wieloletniego osłabienia sektora i nieodpowiedniej restrukturyzacji zatrudnienia. Niemniej, pozycja wyjściowa do osiągnięcia sukcesu jest dobra. W ubiegłym roku Grupa osiągnęła ponad 220 mln zł czystego zysku.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Gorynia, Hardt, Kośny, Kwarciński, Urbaniec: Ekonomia zamiast polaryzacji
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy Polska wyjdzie z Unii?
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Fabryki AI, czyli gdzie i jak powstaje infrastruktura sztucznej inteligencji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Co polscy politycy wiedzą o gospodarce i dlaczego jest to groźne
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: Dylematy finansowania zrównoważonego rozwoju
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama