Aktualizacja: 03.09.2015 09:14 Publikacja: 03.09.2015 09:14
Dominik Smyrgała
Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak
Odbiorcy ci zapłacą teraz o 6,5% taniej za "błękitne paliwo". Decyzję tę należy postrzegać w kontekście sytuacji rynkowej: ceny ropy naftowej, wobec których indeksowany jest gaz ziemny, nadal spadają, w związku z tym konkurenci PGNiG Obrót Detaliczny są w stanie oferować coraz niższą cenę. W tej sytuacji spółka musi starać się sprostać wymogom rynku i walczyć o klienta.
Warto zauważyć, że oprócz programów rabatowych dla większych odbiorców, jest to już druga obniżka taryfy dla mniejszych klientów PGNiG, który ma dominującą pozycję na rynku. Skala obniżek (w zależności od rodzaju gazu - wysokometanowego lub zaazotowanego) dla klientów hurtowych waha się w przedziale 9-15%, zaś dla klientów indywidualnych - 2-9%. Dzięki temu gospodarka w szerszej skali odczuje pozytywne trendy związane ze spadkiem cen surowców na globalnych rynkach.
Pierwszy zrobił to Jarosław Kaczyński, prezes PiS, potem prezydent Andrzej Duda. Dołączenie Adama Glapińskiego,...
Konsumenci nie musieliby czekać aż do maja 2025 r. na obniżkę ceny kredytu, gdyby nie falstart z cięciem stóp pr...
Ukryte mieszkanie Karola Nawrockiego jest game changerem kampanii, bo sprawa jego nabycia przez kandydata na pre...
Zwolnienie z podatku bankowego kredytów dla firm, emisja obligacji infrastrukturalnych gwarantowanych majątkiem...
Nawet jeśli ostatnie wydarzenia na Półwyspie Iberyjskim nie były skutkiem wrogiej działalności, to pokazały pote...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas