Reklama
Rozwiń
Reklama

Gaz: co oznaczają nowe taryfy?

1 września weszły nowe taryfy gazu ziemnego dla odbiorców indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

Publikacja: 03.09.2015 09:14

Dominik Smyrgała

Dominik Smyrgała

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

Odbiorcy ci zapłacą teraz o 6,5% taniej za "błękitne paliwo". Decyzję tę należy postrzegać w kontekście sytuacji rynkowej: ceny ropy naftowej, wobec których indeksowany jest gaz ziemny, nadal spadają, w związku z tym konkurenci PGNiG Obrót Detaliczny są w stanie oferować coraz niższą cenę. W tej sytuacji spółka musi starać się sprostać wymogom rynku i walczyć o klienta.

Warto zauważyć, że oprócz programów rabatowych dla większych odbiorców, jest to już druga obniżka taryfy dla mniejszych klientów PGNiG, który ma dominującą pozycję na rynku. Skala obniżek (w zależności od rodzaju gazu - wysokometanowego lub zaazotowanego) dla klientów hurtowych waha się w przedziale 9-15%, zaś dla klientów indywidualnych - 2-9%. Dzięki temu gospodarka w szerszej skali odczuje pozytywne trendy związane ze spadkiem cen surowców na globalnych rynkach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama