Media publiczne szukają finansowania

Telewizja Polska nadal nie ma zapewnionych solidnych podstaw finansowania. A komercyjne sukcesy, takie jak Sylwester czy telenowela „Korona Królów”, ściągają na głowę prezesa gromy za to, że TVP schlebia „popularnym gustom”.

Publikacja: 22.01.2018 07:14

Tymczasem, by realizować misję, trzeba mieć pieniądze. Z nieba nie spadną, a końca prac nad ustawą zapewniającą finansowanie mediów publicznych nie widać.

Jak tłumaczyć to, że w czasie, gdy zdołano przeprowadzić przez Sejm wiele ustaw, kompletnie zmieniających funkcjonowanie wielu kluczowych obszarów (w tym edukacji, prokuratury i sądownictwa), nie przyjęto nawet jednej, spójnej koncepcji finansowania mediów publicznych? Jako, że ściągalność abonamentu jest na pożałowania godnym poziomie, Telewizja Polska oraz Polskie Radio są de facto pozbawione trwałego finansowania. Rekompensata, którą TVP otrzymała z budżetu państwa z tytułu wyłączenia określonych grup osób z obowiązku abonamentowego, nie jest wszak podstawą finansów tej wielkiej i kosztochłonnej instytucji. Kredyty? Tak, są, ale trzeba je spłacać.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej