Reklama

Media publiczne szukają finansowania

Telewizja Polska nadal nie ma zapewnionych solidnych podstaw finansowania. A komercyjne sukcesy, takie jak Sylwester czy telenowela „Korona Królów”, ściągają na głowę prezesa gromy za to, że TVP schlebia „popularnym gustom”.

Publikacja: 22.01.2018 07:14

Tymczasem, by realizować misję, trzeba mieć pieniądze. Z nieba nie spadną, a końca prac nad ustawą zapewniającą finansowanie mediów publicznych nie widać.

Jak tłumaczyć to, że w czasie, gdy zdołano przeprowadzić przez Sejm wiele ustaw, kompletnie zmieniających funkcjonowanie wielu kluczowych obszarów (w tym edukacji, prokuratury i sądownictwa), nie przyjęto nawet jednej, spójnej koncepcji finansowania mediów publicznych? Jako, że ściągalność abonamentu jest na pożałowania godnym poziomie, Telewizja Polska oraz Polskie Radio są de facto pozbawione trwałego finansowania. Rekompensata, którą TVP otrzymała z budżetu państwa z tytułu wyłączenia określonych grup osób z obowiązku abonamentowego, nie jest wszak podstawą finansów tej wielkiej i kosztochłonnej instytucji. Kredyty? Tak, są, ale trzeba je spłacać.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama