Reklama
Rozwiń
Reklama

Proptech zupełnie zmieni rynek nieruchomości

Kto nie wykona skoku w nowe technologie prawdopodobnie zostanie z tyłu i przegra wyścig z konkurencją – mówi ekspert Tina Paillet.

Publikacja: 10.07.2018 21:00

Proptech zupełnie zmieni rynek nieruchomości

Foto: materiały prasowe

Nowe technologie zrewolucjonizowały tradycyjny rynek usług i towarów. Czy coraz bardziej popularny i zaawansowany prop-tech wpłynie na to, w jaki sposób kupujemy, sprzedajemy i wynajmujemy nieruchomości?

Property Technologies, czyli technologie dedykowane nieruchomościom — w skrócie nazywane prop-tech, — już teraz zmieniają globalny rynek. Największe zmiany obserwujemy w sektorze transakcji online. Technologią która radykalnie zmieni sposób w jaki kupujemy, sprzedajemy i wynajmujemy nieruchomości jest technologia blockchain. Blockchain (łańcuch blokowy) to rozproszony system księgowy, którego zadaniem jest tworzenie transparentnej i wiarygodnej księgi transakcji. Rządy m.in. Anglii i Kanady już używają tej technologii do prowadzenia publicznego rejestru gruntów w wersji cyfrowej. Dzięki temu rozwiązaniu transakcje są szybsze, łatwiejsze i bardziej przejrzyste. Dzisiaj jeżeli chcemy nabyć nieruchomość proces weryfikacji hipoteki, sprawdzenia dokumentów, kompletowania podpisów — zajmuje około 3 miesięcy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama