Reklama

Trzeba umieć ocenić, komu wierzyć w sieci

Patrz, jaka niesamowita cena tego roweru, on w zwykłym sklepie kosztuje ze 4 tysiące złotych, a tutaj tysiąc, zdziwił się mój mąż znad komputera, ale oczy mu się świeciły. Trudno oprzeć się pokusie, gdy taki cenny kąsek jest oddalony o jedno kliknięcie. Nie ma darmowych obiadów, wiadomo, ale gdyby tak zaryzykować?

Publikacja: 08.08.2018 21:00

Trzeba umieć ocenić, komu wierzyć w sieci

Foto: Fotolia

Taki rower, taki piękny rower na pewno nie będzie długo czekał. Na wszelki wypadek napisałam do producenta z pytaniem, czy znają ten sklep internetowy, odpisali szybko, że to oszuści i już z nimi walczą. W taki więc sposób nie ziścił się wielki nasz sen o nadzwyczajnie atrakcyjnym cenowo rowerze. Pokusa była duża, a maszyna do dziś śni się mężowi po nocach.

Ani rozsądek, ani doświadczenie z internetem nie są w takiej sytuacji stuprocentowo skuteczną obroną. Bezpieczeństwo jest stałym wyzwaniem e-zakupów, często ruszają kampanie przypominające dzieciom, że nie wiadomo, kto siedzi po drugiej stronie klawiatury np. w mediach społecznościowych. Ale czy ktoś uświadamia klientów, zwłaszcza bardziej dojrzałe pokolenia, jak zweryfikować sklep?

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Pod wodą, czyli jak podejść do nierównowagi fiskalnej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Magiczne 60 procent
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Kubisiak: Kręta ścieżka rewolucji AI
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Polska to nie jest kraj dla kawoszy
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Granice produktywności: jak infrastruktura wpływa na potencjał wzrostu
Reklama
Reklama