[b]Czy spadek sprzedaży aut w Europie spowoduje, że koncern wycofa się z wprowadzania nowych modeli i zmniejszy wydatki na badania?[/b]
Nie wiemy, ile potrwa obecny kryzys. Barometr konsumencki jest na najniższym poziomie od 15 lat. Ale nawet jeżeli spowolnienie gospodarcze będzie trwało 18 miesięcy, nie możemy zapominać o przyszłości. Będziemy wprowadzali nowe, przyjazne dla środowiska modele. Poza tym nie popadajmy w pesymizm – do września tegoroczna sprzedaż była bardzo dobra i nawet słaby ostatni kwartał tego nie zmieni.
[b]Mercedes jest znany z dużych, luksusowych aut, które siłą rzeczy spalają więcej paliwa niż te małe. Co marka ma do zaproponowania nabywcom szukającym oszczędnych samochodów?[/b]
Nasi klienci są przyzwyczajeni do komfortowych, dużych modeli i takich poszukują. Dla nich musimy rozwijać nowe technologie, aby obniżyć spalanie aut. Chociaż postęp nie jest tani, jednak technika rozwija się szybko i w 2010 r. zaprezentujemy publiczności elektryczny samochód. Poza tym planujemy, że w 2013 r. 20% sprzedaży będą stanowiły hybrydy.
[b]Administracja unijna nie pozostawia koncernom wiele swobody – małe auta będą niezbędne, aby zmieścić się w limitach emisji CO2. Czy Mercedes poszerzy ofertę?[/b]