Prezesem należącej do samorządów spółki PKP Przewozy Regionalne został w czerwcu tego roku. Wcześniej przez trzy miesiące był dyrektorem handlowym spółki i członkiem jej zarządu.
– Chcę stworzyć z PKP PR silnego przewoźnika samorządowego – mówi Tomasz Moraczewski o swoich celach zawodowych. Daje sobie na to dwa i pół roku. To on stworzył InterRegio – pospieszne przewozy międzywojewódzkie, które konkurują z pociągami uruchamianymi przez PKP IC. Nad usamorządowieniem spółki kolejowej pracował od początku powstania projektu. Uczestniczył w pracach Sejmowej Komisji Infrastruktury nad przekazaniem spółki marszałkom.
Zanim trafił do władz samorządowego przewoźnika kolejowego, był dyrektorem Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego. To m.in. z jego inicjatywy powstał projekt szybkiej kolei metropolitalnej w obszarze BiT-City. Ma ona połączyć dwa największe ośrodki regionu – Bydgoszcz i Toruń.
W 1994 roku ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie w Toruniu. Tematyka pracy magisterskiej dotyczyła dróg. _ Jestem miłośnikiem wszystkiego, co wiąże się z transportem. Podczas studiów myślałem, że będę budował polskie autostrady – mówi Tomasz Moraczewski.
Jak twierdzą jego pracownicy, jest wyjątkowo wymagający. Skrupulatnie rozlicza z postawionych zadań. Interesuje się pracami poszczególnych wydziałów – zawsze na bieżąco wie, co się w nich dzieje. Jest otwarty na nowe rozwiązania, śledzi nowinki techniczne, fora internetowe dotyczące kolei. – Wyciąga z nich wnioski i wprowadza zmiany w życie – podsumowuje jeden z pracowników. Jedną z jego zalet ma być umiejętność rozmowy z podwładnymi. Nie upiera się za wszelką cenę przy swoim. Po wysłuchaniu argumentów potrafi zweryfikować pomysł.