[b]"Rz:"[/b] Jak bardzo kryzys zaszkodził rynkowi whisky?
[b]Christian Porta[/b]: Do 2008 r. nasza sprzedaż rosła w tempie kilku procent rocznie. Załamanie przyszło w 2009 r. – zanotowaliśmy wówczas jednocyfrowy spadek. Ale było ono tylko chwilowe, ponieważ od początku 2010 r. popyt zaczął się odbudowywać. W pierwszej połowie tego roku sprzedaż marki Chivas Regal wzrosła o 25 proc. W pierwszym kwartale naszego roku finansowego, który zaczął się 1 lipca 2010 roku, Chivas Brothers jako grupa poprawił obroty o 14 proc.
Skutki kryzysu, który pojawił się w 2009 r., nie były odczuwalne w równym stopniu na wszystkich rynkach. Spowolnienie odczuliśmy np. w krajach azjatyckich, ale nie doświadczyliśmy go w Ameryce Środkowej i Południowej. W Europie, ze względu na problemy gospodarcze, ucierpiały głównie Hiszpania i Grecja. Popyt spadł także w Irlandii.
Jednak nadal w Europie Zachodniej są kraje takie jak Francja czy Niemcy, w których sprzedaż naszej whisky rośnie.
[b]Jak na tle Zachodu wypada Europa Środkowo – Wschodnia, w tym Polska?[/b]