Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.04.2019 21:00 Publikacja: 02.04.2019 21:00
Foto: Bloomberg
Uber, Taxify, Airbnb – to tylko kilka przykładów wciskania się cyfrowych usług, podpierających się modnym hasłem ekonomii współdzielenia, do skostniałej rzeczywistości. Bo ludzie, dla których smartfon staje się centrum zarządzania życiem, chcą mieć wszystko pod ręką. Wygrywają ci, którzy umieją zareagować na ten trend, podsuwając konsumentom odpowiednią aplikację. Kłopot w tym, że jednocześnie wchodzą w szkodę tradycyjnym formom biznesu, które były kompletnie nieprzygotowane na atak z tak niespodziewanej strony. Potrzeba było chwili, by ci drudzy się otrząsnęli i przeszli do kontrataku. Tyle że najczęściej prowadzonego pod sztandarami likwidacji nieuczciwej – zdaniem przedsiębiorców – konkurencji. Te egzorcyzmy, momentami nawet skuteczne, co do zasady jednak nie mogą sprawić, że cyfrowa rzeczywistość w magiczny sposób zniknie. Chcąc nie chcąc, trzeba się z nią układać. Bo tylko tak da się ją choć częściowo okiełznać.
Przy zachodzących w Polsce zmianach pokoleniowych i ekonomicznych gastronomia jest wręcz skazana na sukces, choc...
Negocjowana właśnie umowa Unii z Indiami to strategiczne posunięcie, które może na nowo zakotwiczyć Europę w mul...
W świecie pełnym konfliktów i przemocy, w którym współzależność stała się bronią, a dotychczasowe sojusze trzeba...
Ostatnie działania polskiego rządu na rzecz przemysłu stalowego nie są dalekosiężną, strategiczną odpowiedzią na...
Zamiast z górnikami rząd powinien umówić się z obywatelami na ramy transformacji energetycznej. I pokazać kierun...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas