Reklama
Rozwiń

Przewozy okiełznać, ale nie zabijać

Przepisy, które mają uporządkować przewozy osobowe, rodziły się w mękach, bo trudno dziś dostosować prawo do technologicznych zmian. A będzie coraz trudniej.

Publikacja: 02.04.2019 21:00

Przewozy okiełznać, ale nie zabijać

Foto: Bloomberg

Uber, Taxify, Airbnb – to tylko kilka przykładów wciskania się cyfrowych usług, podpierających się modnym hasłem ekonomii współdzielenia, do skostniałej rzeczywistości. Bo ludzie, dla których smartfon staje się centrum zarządzania życiem, chcą mieć wszystko pod ręką. Wygrywają ci, którzy umieją zareagować na ten trend, podsuwając konsumentom odpowiednią aplikację. Kłopot w tym, że jednocześnie wchodzą w szkodę tradycyjnym formom biznesu, które były kompletnie nieprzygotowane na atak z tak niespodziewanej strony. Potrzeba było chwili, by ci drudzy się otrząsnęli i przeszli do kontrataku. Tyle że najczęściej prowadzonego pod sztandarami likwidacji nieuczciwej – zdaniem przedsiębiorców – konkurencji. Te egzorcyzmy, momentami nawet skuteczne, co do zasady jednak nie mogą sprawić, że cyfrowa rzeczywistość w magiczny sposób zniknie. Chcąc nie chcąc, trzeba się z nią układać. Bo tylko tak da się ją choć częściowo okiełznać.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Sushi zamiast mieszkania?
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji