Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.04.2019 21:00 Publikacja: 02.04.2019 21:00
Foto: Bloomberg
Uber, Taxify, Airbnb – to tylko kilka przykładów wciskania się cyfrowych usług, podpierających się modnym hasłem ekonomii współdzielenia, do skostniałej rzeczywistości. Bo ludzie, dla których smartfon staje się centrum zarządzania życiem, chcą mieć wszystko pod ręką. Wygrywają ci, którzy umieją zareagować na ten trend, podsuwając konsumentom odpowiednią aplikację. Kłopot w tym, że jednocześnie wchodzą w szkodę tradycyjnym formom biznesu, które były kompletnie nieprzygotowane na atak z tak niespodziewanej strony. Potrzeba było chwili, by ci drudzy się otrząsnęli i przeszli do kontrataku. Tyle że najczęściej prowadzonego pod sztandarami likwidacji nieuczciwej – zdaniem przedsiębiorców – konkurencji. Te egzorcyzmy, momentami nawet skuteczne, co do zasady jednak nie mogą sprawić, że cyfrowa rzeczywistość w magiczny sposób zniknie. Chcąc nie chcąc, trzeba się z nią układać. Bo tylko tak da się ją choć częściowo okiełznać.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Bez międzypartyjnego konsensu politycznego, obejmującego rozpisany na 2-3 kadencje plan redukcji wydatków i podw...
Nie ma wątpliwości, że w ciągu najbliższych lat dług publiczny Polski przekroczy dozwolony poziom 60 procent PKB.
W ubiegłym roku byliśmy jeszcze na końcówce „hype’u”: media, biznes, eksperci i futurolodzy byli pewni, że jeste...
Kawa na giełdach światowych cały czas drożeje. Końca tego rajdu w górę nie widać. Polacy odczuwają go szczególni...
Infrastruktura transportowa, cyfrowa i energetyczna tworzy dziś fundament trwałej i odpornej gospodarki, która p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas