Rz: - Z którą właściwie częścią rynku mediów najbardziej identyfikuje się dziś, po uruchomieniu trzech stacji telewizyjnych Grupa ZPR?
Renata Krzewska: Jesteśmy jedyną grupą mediową w Polsce, która działa dziś we wszystkich obszarach mediów. Mamy cztery telewizje, pięć marek radiowych, dziennik, miesięczniki, serwisy internetowe, działalność koncertową i targową. Dotąd rynek telewizji stanowiły duże telewizje: TVN, Polsat i TVP oraz szereg rozdrobnionych kanałów tematycznych. Przez to, że dostaliśmy możliwość nadawania trzech kanałów telewizji naziemnej, udało nam się z ponad 3 proc. udziałów w rynku zostać piątą co do udziałów w oglądalności grupą telewizyjną w Polsce. Nasze wpływy z reklam telewizyjnych to już dziś ten sam rząd przychodów, jakie mamy z działalności prasowej czy radiowej.
-Ile osób zatrudnia grupa?
Jesteśmy grupą, która zatrudnia na etatach 1,2 tys. osób, mamy kilka tysięcy współpracowników, jesteśmy złożeni prawie z 40 podmiotów prawnych: mamy m.in. 27 spółek radiowych, trzy telewizyjne, Wydawnictwo Murator: brokera radiowego Time, brokera telewizyjnego i internetowego IDMnet, organizatora koncertów Promotor i spółkę organizującą targi Murator Expo. Chcemy teraz pokazać, że jesteśmy tak dużą organizacją i połączyć wszystkie te projekty pod jedną nazwą marketingową – Grupa ZPR Media. - Co to znaczy?
Wprowadzamy nowy znak graficzny, czyli logo identyfikujące całą naszą grupę jako Grupę ZPR Media. Będzie funkcjonowało od drugiej połowy września. Zmieniamy tez nazwę spółki Murator SA na ZPR Media SA. Nazwa Murator jest już nieadekwatna do tego, czym spółka się zajmuje – bardzo się rozwinęliśmy, spółka ta przejęła m.in. produkcję telewizyjną , mamy własne studia telewizyjne.. Chcemy tę markę pozostawić wyłącznie przy reprezentowaniu naszego flagowego magazynu – miesięcznika „Murator". Zmiana nazwy spółki jest już zgłoszona do sądu, mamy nadzieję, że zostanie wkrótce zatwierdzona, bo uprości wszystko. Chcemy skupić się na identyfikacji grupy i naszych marek medialnych.