Reklama
Rozwiń
Reklama

Komu odda tron król-dyskont

Niedawno zrobiliśmy z kolegami z redakcji minianalizę struktury handlu w pobliżu naszego biurowca. Wyliczyliśmy, że w zasięgu 5-minutowego spaceru mamy do wyboru zakupy w Żabce, Biedronce i Simply, zaś w zasięgu 10-minutowej przechadzki wybór rośnie do trzech Biedronek, dwóch Żabek, nie wspominając o kilku innych sklepach.

Publikacja: 09.01.2015 06:37

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Dla mieszkańców i pracowników okolicznych taki wybór to spora wygoda. Bez większego wysiłku mogą wyławiać cenowe promocje w każdej sieci, potwierdzając swoje sprytne zakupowe nastawienie, do którego firmy przekonują m.in. w reklamach, zachęcając nas z angielska, byśmy byli „smart".

W ostatnich latach takie zakupy ułatwiał szybki rozwój dyskontów, które stały się głównym miejscem zakupów sporej części Polaków i zmorą dla hipermarketów. Dziś już chyba mało kto pamięta, że na przełomie wieku to hipermarkety były „czarnym ludem" polskiego handlu, a część polityków prześcigała się w pomysłach na  ukrócenie ich ekspansji. Zanim wprowadzono je w życie, hipermarkety dołączyły (wraz z  krajowymi kupcami) do grupy tracących rynek, na którym zaczęły się panoszyć dyskonty. Teraz wygląda na to, że graniczną datą w ich skokowej ekspansji  był 2014 rok.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: O co chodzi z tym Tajwanem?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama