Reklama

Polscy studenci chcą wracać z Londynu

3 na 4 studentów, którzy uczestniczyli w Polish Economic Forum w Londynie, zapowiada, że za kilka lat wróci do Polski. Czy rzeczywiście wrócą? To nie ma tak wielkiego znaczenia jak fakt, że myślą o rozwoju Polski i chcą, żeby w przyszłości w kraju było dla nich miejsce.

Aktualizacja: 15.03.2015 09:52 Publikacja: 15.03.2015 09:45

Nina Hałabuz, The Boston Consulting Group

Nina Hałabuz, The Boston Consulting Group

Foto: materiały prasowe

Londyn od Warszawy dzieli zaledwie 2,5h lotu, ale życie w obydwu miastach długo dzieliły lata świetlne. Jeśli ktoś wyjeżdżał do Londynu – znikał jakby na zawsze. Jeśli wracał do Polski – pojawiał się trochę jak z innej planety. Poza danymi statystycznymi o skali emigracji, historiami awansu od zmywaka do menadżera i pojedynczymi przykładami wielkich sukcesów osiągniętych dzięki wrodzonej polskiej przedsiębiorczości, niewiele było wiadomo o życiu Polaków na Wyspach. Jednym z powodów była sytuacja polskich mediów – w odpowiedzi na kryzys redakcje odwoływały swoich zagranicznych korespondentów i dzisiaj media, które mogą sobie pozwolić na taką fanaberię jak utrzymywanie dziennikarza w upiornie drogim Londynie, można policzyć na palcach jednej ręki.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama