Aktualizacja: 03.11.2016 20:19 Publikacja: 03.11.2016 20:19
Foto: Rzeczpospolita
Rz: Dlaczego w start-upy angażuje się KGHM – wielki koncern, który ma w swojej grupie kapitałowej wiele podmiotów będących jej zapleczem naukowym?
Rafał Pawełczak: Jako spółka, która stawia na zrównoważony rozwój, poszukujemy nowych rozwiązań z wykorzystaniem różnych ścieżek strategicznych. Cel ten można osiągnąć, realizując trzy ścieżki strategiczne: efektywność (wydajniejsze wykorzystanie zasobów), spójność (opracowywanie nowych, zrównoważonych ekologicznie produktów), wystarczalność (działalność w sposób etycznie odpowiedzialny, zgodny z zasadą sprawiedliwości). Z tego względu innowacje są obszarem o szczególnym znaczeniu i wysokim priorytecie dla KGHM Polska Miedź SA. Nową wiedzę i rozwiązania pozyskujemy najczęściej przez realizację projektów badawczo-rozwojowych oraz inwestycji rozwojowych, jak również poprzez stymulowanie świata nauki w kierunku opracowywania technologii związanych z naszą działalnością. Niektóre z nich moglibyśmy w przyszłości zaimplementować w naszym ciągu technologicznym.
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
Kryzys pomocowy to czas, kiedy Polska ma okazję pokazać swoją wiarygodność, nie opuszczając partnerów nawet wted...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Czego potrzebuje nowoczesna gospodarka? Pospolitego ruszenia uczonych czy silnych uczelni?
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas