W teście oprócz programów czytających dla niewidomych wykorzystano programy powiększające, używane przez osoby niedowidzące. W testach wzięły udział osoby o różnym stopniu dysfunkcji wzroku i różnym stopniu zaawansowania w posługiwaniu się Internetem.
Test został podzielony na dwie części. Pierwsza część polegała na sprawdzeniu elementów serwisu kluczowych dla prawidłowego funkcjonowania programów czytających oraz wybranych elementów strony, usprawniających pracę osobom niedowidzącym.
W drugiej części testujący miel! i do wykonania kilka zadań jakie zazwyczaj wykonują użytkownicy w serwisie miejskim: mieli odnaleźć w serwisie: numer telefonu do sekretariatu prezydenta, listę szkół podstawowych, oświadczenia majątkowe radnych, informację o liczbie mieszkańców miasta, stronę BIP.
Najlepiej radziły sobie osoby niedowidzące korzystające z oprogramowania powiększającego. Dla tych osób jedną z najważniejszych cech serwisu jest zachowanie odpowiedniego kontrastu między tekstem a tłem strony internetowej. Ważne jest również, aby w serwisie nie występowało zbyt wiele różnych krojów i stylów czcionek.
Dla osób niewidomych lub niedowidzących korzystających z oprogramowania czytającego jednymi z najważniejszych elementów serwisu są: poprawnie opisany tytuł strony i nagłówki, oraz odpowiednio opisane linki i pola formularzy.