Remont trwał 16 miesięcy. Budynek – jeden z pierwszych całkowicie zrewitalizowanych obiektów na terenach postoczniowych w Gdańsku, znów może pełnić swoją pierwotną funkcję biurową. - Budynek dyrekcji, wyjątkowy świadek stoczniowej historii, zachwyca odrestaurowaną formą – mówią przedstawiciele inwestora, firmy Stocznia Cesarska Development. - Historia tego wyjątkowego budynku pochodzącego z 1878 roku jest niezmiernie ciekawa. Był nie tylko ważnym miejscem zarządzania stocznią, ale również świadkiem najważniejszych wydarzeń społecznych i politycznych.
Przez ostatnie kilkanaście lat budynek niestety niszczał. Inwestor, który przejął ten teren, postawił sobie za cel jego rewitalizację i kompleksowy remont nieruchomości. - Warto podkreślić, że większość firm zaangażowanych w prace przy budynku to firmy z Pomorza – mówi cytowany w komunikacie Przemysław Kobza, partner w firmie TPS Reapolis, która pełni rolę koordynatora prac konstrukcyjnych projektu. - Napawa nas dumą, że w Polsce mamy doskonale wyspecjalizowane firmy, które z pieczołowitością potrafią rewitalizować budynki. Tym bardziej, że w przypadku budynku dyrekcji mieliśmy do czynienia z tak ważnym historycznie obiektem – dodaje.
- Cieszymy się, że przywróciliśmy do życia ten ważny, nie tylko dla historii Gdańska, ale i Polski, budynek – mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej. - Szczególnie cieszy nas, że rozpoczynamy drugie życie budynku dyrekcji w czasie obchodów 40-lecia sygnowania Porozumień Sierpniowych. Ukończenie remontu budynku to dla nas duży krok w procesie rewitalizacji tej najbardziej historycznej części terenu dawnej Stoczni Gdańskiej i tworzenia miejsca, które w pełni celebruje kreatywne, innowacyjne i inspirujące życie na miarę XXI wieku.
Niedługo pracę w budynku rozpocznie kilka przedsiębiorstw z różnych branż - od IT po doradczą. Budynek oferuje 4 tys. mkw. biur, w tym powierzchnie coworkingowe Mind Dock na dwóch najwyższych, dotychczas wyłączonych z użytkowania piętrach. Przygotowano sale konferencyjne, strefy relaksu, jest też kawiarnia i wspólne aneksy kuchenne, powierzchnia bankietowa do organizacji konferencji, wystaw i imprez na ok. 200 osób.
- Zaprojektowane przez Roark Studio, pieczołowicie odrestaurowane wnętrza łączą w sobie szacunek dla historycznego ducha miejsca wraz z rozwiązaniami spełniającymi wszystkie wymagania nowoczesnego budynku biurowego – podkreśla inwestor. - Budynek został wyposażony w windę i najwyższej klasy sprzęt audiowizualny. Zainstalowano również najnowocześniejszy system wentylacji, który zapewnia zdrowsze środowisko pracy. Dla wygody użytkowników uruchomiono platformę Zapfloor, umożliwiającą bezdotykowy, intuicyjny, komfortowy system poruszania się po budynku, dzięki której użytkownicy mogą wchodzić do pomieszczeń trzymając smartfon przed klamką bez konieczności używania tradycyjnego klucza.