Reklama

Opłata za klimatyzatory może być równa opłacie za reklamy

Istotne jest to, że banery i klimatyzatory zajmują powierzchnię wspólną nieruchomości, a nie to, czy któreś z tych urządzeń przynosi jego właścicielowi zysk

Publikacja: 28.09.2015 13:55

Opłata za klimatyzatory może być równa opłacie za reklamy

Foto: 123RF

Janusz A. jest współwłaścicielem kilku mieszkań, znajdujących się w budynku, w którym działa niewielka wspólnota mieszkaniowa. Na elewacji budynku mężczyzna zainstalował trzy klimatyzatory. Urządzeń tych używał rzadko, przede wszystkim do celów prywatnych. Z tego tytułu na mocy zawartej ze wspólnotą umowy uiszczał co miesiąc 60 zł opłaty (po 20 zł za każdy klimatyzator). Pieniądze te zasilały fundusz remontowy.

Tak było do marca 2014 roku, kiedy na zebraniu wspólnoty na wniosek złożony przez jednego z członków podjęto uchwałę podnoszącą wysokość opłaty do 50 zł za każde urządzenie (łącznie 150 zł miesięcznie). Podwyżkę uzasadniano zrównoważeniem kosztów ponoszonych proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni przez klimatyzatory pana Janusza oraz firmy, która wykorzystywała elewację budynku do prezentacji swoich banerów reklamowych. Płaciła ona 60 zł miesięcznie za dwie podświetlone reklamy oraz 40 zł za kaseton na ścianie bocznej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo karne
Sprawa Sławomira Nowaka umorzona. „To niecodzienne, bulwersujące, ale zgodne z prawem”
Nieruchomości
Rząd chce ukrócić handel danymi z ksiąg wieczystych. Jest zapowiedź ustawy
Podatki
Kiedy spadkową nieruchomość można od razu sprzedać bez PIT? Ważny wyrok
Nieruchomości
Rząd zmienia przepisy o spółdzielniach i wspólnotach. Oto szczegóły
Prawo w Polsce
Kto w razie wojny może w pierwszej kolejności trafić do wojska?
Reklama
Reklama