Opłata za klimatyzatory może być równa opłacie za reklamy

Istotne jest to, że banery i klimatyzatory zajmują powierzchnię wspólną nieruchomości, a nie to, czy któreś z tych urządzeń przynosi jego właścicielowi zysk

Publikacja: 28.09.2015 13:55

Opłata za klimatyzatory może być równa opłacie za reklamy

Foto: 123RF

Janusz A. jest współwłaścicielem kilku mieszkań, znajdujących się w budynku, w którym działa niewielka wspólnota mieszkaniowa. Na elewacji budynku mężczyzna zainstalował trzy klimatyzatory. Urządzeń tych używał rzadko, przede wszystkim do celów prywatnych. Z tego tytułu na mocy zawartej ze wspólnotą umowy uiszczał co miesiąc 60 zł opłaty (po 20 zł za każdy klimatyzator). Pieniądze te zasilały fundusz remontowy.

Tak było do marca 2014 roku, kiedy na zebraniu wspólnoty na wniosek złożony przez jednego z członków podjęto uchwałę podnoszącą wysokość opłaty do 50 zł za każde urządzenie (łącznie 150 zł miesięcznie). Podwyżkę uzasadniano zrównoważeniem kosztów ponoszonych proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni przez klimatyzatory pana Janusza oraz firmy, która wykorzystywała elewację budynku do prezentacji swoich banerów reklamowych. Płaciła ona 60 zł miesięcznie za dwie podświetlone reklamy oraz 40 zł za kaseton na ścianie bocznej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt