Aktualizacja: 01.07.2025 04:17 Publikacja: 02.03.2023 19:48
Foto: mat. pras.
Wydawać by się mogło, że w czasach wyprowadzania samochodów z miast nie będziemy dyskutowali o tym, ile ich powinno przypadać na jedno mieszkanie – dlaczego aż półtora?
Zgadzam się z krytycznymi głosami na ten temat. Półtora miejsca parkingowego na mieszkanie, jakie inwestor będzie musiał zagwarantować mieszkańcom, może spowodować uniemożliwienie realizacji wielu inwestycji z uwagi na kwestie techniczne czy ekonomiczne, a jego wprowadzenie jest absurdem w dobie ograniczania ilości samochodów w miastach. Możemy mieć problem z realizacją takich inwestycji w związku z brakiem możliwości ich zagwarantowania, a jak się uda, to z faktem, że przez to bardzo podrożeją ceny takich nieruchomości. Nie ma też gwarancji, że te miejsca będą skomercjalizowane.
Na jeden lokal budowany na mocy specustawy co najmniej 1,5 miejsca parkingowego – zakłada ustawa deregulacyjna....
Rozrzedzenie zabudowy osiedli nie zwiększy dostępności mieszkań, ale podniesie ich ceny – alarmują eksperci.
Początek roku to stabilizacja średnich cen w obu segmentach rynku mieszkaniowego. Nieruchomości wciąż postrzegan...
Ceny stanowisk postojowych zależą od standardu budynku i jego lokalizacji. Na osiedlach z segmentu popularnego m...
Złagodzenie kryteriów badania zdolności kredytowej nie nakręci popytu na mieszkania, jednak ma inny bardzo ważny...
W 2022 roku zaczęto budować aż o 77 tys. mniej mieszkań niż rok wcześniej – wynika z analiz AMRON-SARFiN.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas