Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie są powody konsolidacji powierzchni biurowych przez instytucje publiczne
- Gdzie sektor publiczny wynajmuje najwięcej biur
- Czy partnerstwo publiczno-prywatne jest opłacalnym rozwiązaniem dla instytucji publicznych
- Jakie wyzwania wiążą się z procesem konsolidacji biur w sektorze publicznym
Firmy z sektora publicznego od 2020 r. do końca września br. wynajęły ponad 500 tys. mkw. biur w głównych miastach w Polsce (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Katowice, Poznań, Łódź, Lublin i Szczecin). W trzech kwartałach 2025 r. instytucje państwowe podpisały umowy na prawie 82 tys. mkw. powierzchni biurowej – podaje firma doradcza Newmark Polska.
Samorząd Województwa Łódzkiego w kompleksie Brama Miasta II (A) w Łodzi zajmie ponad 14,1 tys. mkw. biur (umowa na potrzeby własne z 2025 r.).
Czytaj więcej
Coraz ważniejszym graczem na rynku nowoczesnych biur jest sektor publiczny. Urzędnicy nie są jedn...
Większość transakcji najmu powierzchni biurowej zawarto w Warszawie. GDDKiA w stołecznym budynku Green Corner B wynajęła 12,9 tys. mkw. (transakcja z 2023 r., odnowienie umowy), Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska – 11,4 tys. mkw. w The Form (2024 r., przednajem), Urząd Miasta Warszawy 11,3 tys. mkw. w Widok Towers (2021 r., przednajem), PGW Wody Polskie – 10 tys. mkw. w biurowcu CH 8 (2024 r., nowa umowa), KOWR – ponad 9,8 tys. mkw. w kompleksie Karolkowa Business Park (2022 r., odnowienie), Zarząd Transportu Miejskiego – 9,8 tys. mkw. w Fabryce PZO (2021 r., przednajem), spółki z grupy PFR – 9,5 tys. mkw. w biurowcu Cedet (2024 r., odnowienie).