Reklama

Zanim bank zacznie załatwiać sprawy za nas

Opłaty za czynności związane z zakładaniem księgi wieczystej załatwiane przez banki, a wynikające z naszego zaniedbania, mogą nas kosztować nawet dwa razy więcej.

Publikacja: 29.09.2008 07:59

Jeśli nie dostarczymy na czas informacji o wpisie do księgi wieczystej lub odpisu z niej, bank może przejąć sprawy w swoje ręce. Niestety niewywiązanie się w terminie z zobowiązania będzie nas słono kosztować.

Za wystąpienie banku w naszym imieniu z wnioskiem o wpis do księgi będziemy musieli zapłacić od 400 zł w górę w zależności od banku. Zapłacimy także za uzyskanie przez bank odpisu z księgi wieczystej – jest to koszt rzędu 100 – 150 zł.

Gdy sami załatwiamy tę sprawę, opłata od wniosku o wpis w księdze wieczystej własności wynosi najczęściej 200 zł, a w szczególnych przypadkach – 150 zł. Opłata za założenie księgi wieczystej to 60 zł.ING Bank pobiera 75 zł za sprawdzenie ustanowienia zabezpieczenia, jeśli nie dostarczymy odpowiednich dokumentów w terminie oraz 100 zł, gdy forma zabezpieczenia kredytu nie będzie zgodna z umową kredytową.

Jeśli bank będzie miał zastrzeżenia co do wiarygodności zabezpieczenia kredytu, może sam chcieć przyjrzeć się zapisom w księdze wieczystej, a nam wystawić rachunek w kwocie 100 – 200 zł. Zanim jednak bank zacznie interweniować, wyśle do nas pisma z prośbą o dostarczenie odpowiednich dokumentów, co będzie nas kosztować 30 – 40 zł za monit.

Wiele banków nie ma takich pozycji wyszczególnionych w tabeli prowizji i opłat, obowiązuje wtedy punkt, który mówi, że stawki za usługi nieuwzględnione w tabeli są negocjowane.

Reklama
Reklama

Ile za odpis z księgi wieczystej

- GE Money Bank – 100 zł

- Getin Bank – 150 zł

- Bank Millennium – 150 zł

Ile za wniosek o wpis do hipoteki

- GE Money Bank – 400 zł

Reklama
Reklama

- Getin Bank – 450 zł

- Bank Millennium – 450 zł

Jeśli nie dostarczymy na czas informacji o wpisie do księgi wieczystej lub odpisu z niej, bank może przejąć sprawy w swoje ręce. Niestety niewywiązanie się w terminie z zobowiązania będzie nas słono kosztować.

Za wystąpienie banku w naszym imieniu z wnioskiem o wpis do księgi będziemy musieli zapłacić od 400 zł w górę w zależności od banku. Zapłacimy także za uzyskanie przez bank odpisu z księgi wieczystej – jest to koszt rzędu 100 – 150 zł.

Reklama
Nieruchomości
Inwestorzy PRS mieli budować w Polsce na wyścigi. Co ich powstrzymało?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Nieruchomości
Marcin Dumania, prezes Sun & Snow: Może być więcej okazji na rynku apartamentów wakacyjnych
Nieruchomości
Polski kapitał docenił nieruchomości komercyjne
Nieruchomości
Co grozi deweloperom za nieprzestrzeganie ustawy o jawności cen mieszkań?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nieruchomości
Czynsze za biura w stolicy rosną najszybciej od dwóch dekad. „Mamy zaległości”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama