Nowelizacja ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 243) nakłada na wszystkich dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych powinność zapewnienia, w miarę możliwości technicznych, abonentom będącym osobami niepełnosprawnymi dostępu do świadczonych usług równoważnego dostępowi do usług telefonicznych z jakiego korzysta większość konsumentów.
Dotychczas obowiązek świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych spoczywał tylko na przedsiębiorcy wyznaczonym do świadczenia usług wchodzących w skład usługi powszechnej.
Nowe przepisy zapewniają, że w jednostce obsługującej kentów danego dostawcy usług osoby niepełnosprawne będą przyjmowane na specjalnie wyposażonych stanowiskach.
Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić osobom z niepełnosprawnościami łatwy i zrozumiały przekaz informacji w zakresie ogólnych warunków umowy, jej wzoru, cennika usług telekomunikacyjnych i regulaminu świadczenia usług. Dokumenty sporządzone mają być na papierze przy użyciu dużej czcionki oraz w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na stronie internetowej.
Abonent niepełnosprawny na każdorazowe żądanie otrzyma informację dotyczącą oferowanych przez dostawcę usług lub udogodnień dla osób niepełnosprawnych, w formie papierowej lub elektronicznej, na udostępniony w tym celu przez abonenta adres poczty elektronicznej. W przypadku osoby niewidomej lub słabowidzącej takie informacje powinny być sporządzane na papierze w alfabecie Braille'a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania ich pocztą elektroniczną - w formacie tekstowym.