Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 10.03.2015 05:25 Publikacja: 10.03.2015 05:25
Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman
Zawsze tam, gdzie nie jest możliwe zwolnienie funkcjonariusza na innej podstawie prawnej, a zdaniem przełożonych nie powinien on już pełnić służby, można zwolnić go ze względu na tzw. ważny interes służby. Umożliwia to m.in. art. 41 ust. 2 pkt 5 ustawy o policji (dalej uop). Podobne rozwiązanie przewidują także ustawy pragmatyczne innych służb mundurowych, ale nie wszystkie (patrz ramka). Przy czym niektóre z nich, tak jak np. ustawa o Państwowej Straży Pożarnej (upsp), nie posługują się wprost tym sformułowaniem. Ustawa ta pozwala jednak zwolnić strażaka z innych, niż określone w art. 43 pkt 2–4a, ważnych przyczyn (przesłanki zwolnienia fakultatywnego), jeżeli dalsze pozostawanie w służbie nie gwarantuje należytego wykonywania obowiązków służbowych - art. 43 pkt 3 ust. 5 upsp. Funkcja tego przepisu jest zatem taka sama jak formuły "ważny interes służby" zawartej w art. 41 ust. 2 pkt 5 uop.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Śmierć jednego z rodziców lub obu wiąże się z koniecznością podziału majątku, który po sobie zostawili. Dziedzic...
Skarbówka twierdzi, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego o uldze meldunkowej nie obowiązuje. I nie chce się zajmow...
Warszawski sąd okręgowy przyznał odszkodowanie pracownicy sklepu, która - wbrew zapewnieniom pracodawcy - po pow...
Wezwanie sędziów Sądu Najwyższego przez Waldemara Żurka do zaprzestania orzekania to groźba bezprawna – twierdzi...
51-letnia radca prawny z Łańcuta Joanna L. została skazana za przywłaszczenie pieniędzy swoich klientów i wyłudz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas