Według Michała Sztanda, dyrektora zarządzającego spółki Direct Publishing Group, która wydaje m.in. magazyny dla Levisa i Mercedesa, rynek magazynów klienckich, zwanych także custom publishing, jest wart 80 – 100 mln zł rocznie – to dwa razy więcej niż jeszcze trzy lata temu. Jego wartość będzie rosła 20 – 30 proc. rocznie. Dlatego Direct Publishing planuje rozwój. W marcu przekształci się w spółkę akcyjną, rozszerzyła też już działalność na Rosję, Czechy, Słowację i Węgry.

Konkurencyjny Concept Publishing Polska (CPP) wycenia branżę nieco niżej, jednak zgadza się, że trwa w niej boom i najbliższy rok znowu przyniesie wysyp nowych tytułów klienckich. – Myślę, że prasa kliencka to rynek wart ok. 40 mln zł, ale niewątpliwie rośnie, nawet o 100 proc. rocznie – mówi Rafał Plewiński, członek zarządu CPP.

Spółka, która wydaje dziś 23 magazyny konsumenckie, w tym dla Cyfrowego Polsatu i Polpharmy, zakłada, że w tym roku liczba zleconych jej do wydawania tytułów może się nawet podwoić.

Firmy coraz chętniej inwestują w pisma dla konsumentów, bo pomaga to w promocji. Rosnące zainteresowanie wydawaniem takich magazynów było widać np. w czasie konkursu na wydawcę pism pokładowych PLL LOT. Wystartowali w nim m.in. duzi wydawcy: Edipresse Polska i Agora. Wygrała jednak specjalistyczna agencja Kava Kava, która wydaje pisma m.in. dla firm IT: Sun Microsystems Poland i Oracle Polska.