Reklama

Euro 2012 ożywia prasę sportową

Na polskim rynku pojawiają się nowe magazyny sportowe. Wydawcy liczą na zmianę niekorzystnego trendu

Aktualizacja: 16.04.2008 03:59 Publikacja: 16.04.2008 03:24

Euro 2012 ożywia prasę sportową

Foto: Rzeczpospolita

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 r. już zachęciły wydawców do inwestowania w prasę sportową. W tym roku 2,5 mln zł chce wydać na nowy miesięcznik sportowy Platforma Mediowa Point Group, wydawca „Machiny” i „Filmu”. Jeszcze w ubiegłym Carisma Entertainment Group ruszyła z miesięcznikiem „Futbol.pl”, co natychmiast wywołało zmiany w konkurencyjnym „Magazynie Futbol”.

Na niewielkim polskim rynku prasy sportowej najbardziej opłaca się jednak mieć kilka takich tytułów, co umożliwia komponowanie pakietów reklamowych. Według danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy „Przegląd Sportowy” sprzedawał się w nakładzie 67,6 tys. egz., „Sport” – 10,5 tys. egz., tygodnik „Piłka Nożna” osiągnął wynik 40,4 tys. egz., a młodzieżowy dwutygodnik „Bravo Sport” – 124,5 tys. egz.

– Nasze tytuły to wciąż nie są gazety o takim zasięgu i sile oddziaływania jak np. włoska „La Gazzetta dello Sport”. Coś się zaczęło dziać dopiero w związku z tym, że wygraliśmy organizację Euro 2012. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy widać na tym rynku ożywienie – uważa Marcin Błoński, media manager domu mediowego MPG. Na sport wyraźnie postawił Axel Springer Polska, który jeszcze rok temu nie miał w portfolio ani jednej sportowej gazety, dziś, obok jedynego na rynku ogólnopolskiego dziennika sportowego „Przegląd Sportowy” wraz z dodatkami „Tempo” i „Skarb Kibica”, ma też wydawaną na Śląsku gazetę „Sport”, a rynek spekuluje, że to nie koniec. – Myślę, że Springer bada teraz rynek magazynów sportowych i rozważa wprowadzenie własnego tytułu – mówi Marcin Błoński z MPG, a wydawca nie wyklucza rozwijania sportowego portfolio: – Jesteśmy otwarci na nowe pomysły wydawnicze, które uzupełniałyby naszą ofertę – mówi Bogdan Mróz, dyrektor wydawniczy „Przeglądu Sportowego”. Według niego duże wydarzenia sportowe wpływają na zainteresowanie czytelników oraz klientów reklamowych prasą sportową i tym samym powodują, że staje się atrakcyjna dla wydawców.

Wprowadzenie magazynu sportowego na rynek nie jest wcale proste. Większość wydarzeń sportowych żyje kilka dni. A kibice szukają komentarzy na ich temat od razu lub następnego dnia. To jeden z powodów, dla których inni duzi wydawcy nie inwestują w magazyny sportowe. – Mamy poniedziałkowe dodatki sportowe do „Gazety Wyborczej” i „Metra” – mówi Urszula Strych, rzeczniczka Agory. Nie chce komentować, czy wśród nowych czasopism, nad którymi pracuje Agora, jest periodyk sportowy.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

Reklama
Reklama

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 r. już zachęciły wydawców do inwestowania w prasę sportową. W tym roku 2,5 mln zł chce wydać na nowy miesięcznik sportowy Platforma Mediowa Point Group, wydawca „Machiny” i „Filmu”. Jeszcze w ubiegłym Carisma Entertainment Group ruszyła z miesięcznikiem „Futbol.pl”, co natychmiast wywołało zmiany w konkurencyjnym „Magazynie Futbol”.

Na niewielkim polskim rynku prasy sportowej najbardziej opłaca się jednak mieć kilka takich tytułów, co umożliwia komponowanie pakietów reklamowych. Według danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy „Przegląd Sportowy” sprzedawał się w nakładzie 67,6 tys. egz., „Sport” – 10,5 tys. egz., tygodnik „Piłka Nożna” osiągnął wynik 40,4 tys. egz., a młodzieżowy dwutygodnik „Bravo Sport” – 124,5 tys. egz.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama