kablarze ruszają z kontrkampanią cyfryzacyjną

Izba zrzeszająca sieci kablowe w Polsce poinformuje Polaków o cyfryzacji telewizji naziemnej. Ich zdaniem kampania telewizyjna wprowadza widzów w błąd

Aktualizacja: 06.09.2012 06:08 Publikacja: 06.09.2012 06:08

Kampania „Cyfryzacja bez obaw", zainicjowana właśnie przez zrzeszającą ponad 100 operatorów kablowych Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, rusza, gdy trwa już akcja informująca Polaków o przejściu na cyfrowe nadawanie naziemne z analogowego. Realizują ją nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanię informacyjną (TVP, TVN, Polsat, TV4 i TV Puls). W ramach tych działań m.in. fikcyjnie przerywają trwający program, informując, że niebawem bez sprzętu do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej nie da się oglądać telewizji.

PIKE już wcześniej alarmowała, że nadawcy telewizyjni sugerują widzom, że przejście na tę technologię jest konieczne do oglądania jakiejkolwiek telewizji, a to z kolei jest niezgodne z prawdą, bo są przecież jeszcze operatorzy płatnej telewizji (w tym kablówki). Zdaniem Izby pokazywane w telewizjach spoty są w związku z tym „nie do zaakceptowania".

Kablarze wysłali w tej sprawie list do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, premiera oraz resortu administracji i cyfryzacji.

Teraz zdecydowali się bezpośrednio włączyć w akcję informacyjną, tworząc witrynę www.cyfryzacjabezobaw.pl. Informować będą też biura obsługi klienta operatorów, lokalne telewizje, ulotki opracowane wspólnie z Federacją Konsumentów. Być może ruszy także kampania billboardowa. – Konieczność dostosowania się do cyfrowego odbioru dotyczy tylko części społeczeństwa: odbiorców naziemnej telewizji analogowej za pomocą anten indywidualnych lub zbiorczych. To ok. 3 mln gospodarstw domowych. Kampania ma m.in. uspokoić abonentów płatnych telewizji – mówi Jerzy Straszewski, prezes PIKE.

Izba zamierza współpracować przy swoich działaniach z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji oraz Krajową Radą Radiofonii i Telewizji.

Kampania ma trwać do czasu całkowitego przejścia z nadawania analogowego na cyfrowe w lipcu 2013 roku.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju