Reklama
Rozwiń
Reklama

Sprzedaż gazet w czerwcu

W czerwcu „Rz” sprzedawała ponad dwukrotnie więcej e-wydań niż rok wcześniej i jednocześnie najwięcej wśród wszystkich gazet ogólnopolskich

Aktualizacja: 05.08.2013 21:10 Publikacja: 05.08.2013 12:07

Sprzedaż gazet w czerwcu

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Sprzedaż cyfrowych wydań „Rz" wynosiła wtedy już 10,6 tys. egz. (rok wcześniej było ich 4,1 tys. egz.).- Przekroczenie granicy 10 tys. sprzedanych e-prenumerat pokazuje, że założona przez spółkę strategia jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych czytelników. Ostatnio ogłoszone zmiany w dystrybucji z pewnością poprawią jeszcze ten wynik - komentuje Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media, wydawcy "Rz".

Kolejne były w tym zestawieniu „Dziennik Gazeta Prawna" z wynikiem 9,6 tys. egz. (wzrost rok do roku  o 57 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,2 tys. egz. ( wzrost o 9 proc.). Bulwarowe tytuły („Fakt" i „Super Express") w ogóle nie odnotowały takiej formy sprzedaży  - wynika z  najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż e-wydań.

Łącznie w czerwcu do rąk czytelników trafiało średnio 798,3 tys. gazet wydawanych na papierze i cyfrowo – o 10 proc. mniej niż przed rokiem. Tylko „Rz" miała lepszy wynik niż przed rokiem, najbardziej spadł wynik „Gazety Wyborczej"

Najwięcej w czerwcu sprzedawało się bulwarowego „Faktu" : 328,5 tys. egz. (to o 8,8 proc. mniej niż przed rokiem). Kolejna była „Gazeta Wyborcza" z wynikiem 211,2 tys. egz. (spadek o 18,4 proc.) i bulwarowy „Super Express": 149 tys. egz. (spadek rok do roku o 8,8 proc.) – wynika z danych ZKDPpokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem gazet ( czyli sprzedaż kioskową, prenumeratę i egzemplarze rozkładane w ramach umów partnerskich lub barterowych w punktach usługowych, środkach transportu, na uczelniach itd.).

Czerwcowy wynik „Rz" – 109,5 tys. egz. – był o 4,8 proc. lepszy niż przed rokiem. Wynik „Dziennika Gazety Prawnej" był niższy niż przed rokiem o 12,7 proc. i wynosił 64,8 tys. egz.

Reklama
Reklama

Jak podała w minionym tygodniu firma Gremi Media, wydawca "Rz", kończy dystrybuowanie dziennika na pokładach samolotów, w pociągach, hotelach i taksówkach. Taki sposób dystrybucji powoduje, że tytuł nie zawsze dociera wyłącznie do zainteresowanego nim naprawdę czytelnika.

Sprzedaż cyfrowych wydań „Rz" wynosiła wtedy już 10,6 tys. egz. (rok wcześniej było ich 4,1 tys. egz.).- Przekroczenie granicy 10 tys. sprzedanych e-prenumerat pokazuje, że założona przez spółkę strategia jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych czytelników. Ostatnio ogłoszone zmiany w dystrybucji z pewnością poprawią jeszcze ten wynik - komentuje Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media, wydawcy "Rz".

Kolejne były w tym zestawieniu „Dziennik Gazeta Prawna" z wynikiem 9,6 tys. egz. (wzrost rok do roku  o 57 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,2 tys. egz. ( wzrost o 9 proc.). Bulwarowe tytuły („Fakt" i „Super Express") w ogóle nie odnotowały takiej formy sprzedaży  - wynika z  najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż e-wydań.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama