Sprzedaż gazet w czerwcu

W czerwcu „Rz” sprzedawała ponad dwukrotnie więcej e-wydań niż rok wcześniej i jednocześnie najwięcej wśród wszystkich gazet ogólnopolskich

Aktualizacja: 05.08.2013 21:10 Publikacja: 05.08.2013 12:07

Sprzedaż gazet w czerwcu

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Sprzedaż cyfrowych wydań „Rz" wynosiła wtedy już 10,6 tys. egz. (rok wcześniej było ich 4,1 tys. egz.).- Przekroczenie granicy 10 tys. sprzedanych e-prenumerat pokazuje, że założona przez spółkę strategia jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych czytelników. Ostatnio ogłoszone zmiany w dystrybucji z pewnością poprawią jeszcze ten wynik - komentuje Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media, wydawcy "Rz".

Kolejne były w tym zestawieniu „Dziennik Gazeta Prawna" z wynikiem 9,6 tys. egz. (wzrost rok do roku  o 57 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,2 tys. egz. ( wzrost o 9 proc.). Bulwarowe tytuły („Fakt" i „Super Express") w ogóle nie odnotowały takiej formy sprzedaży  - wynika z  najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż e-wydań.

Łącznie w czerwcu do rąk czytelników trafiało średnio 798,3 tys. gazet wydawanych na papierze i cyfrowo – o 10 proc. mniej niż przed rokiem. Tylko „Rz" miała lepszy wynik niż przed rokiem, najbardziej spadł wynik „Gazety Wyborczej"

Najwięcej w czerwcu sprzedawało się bulwarowego „Faktu" : 328,5 tys. egz. (to o 8,8 proc. mniej niż przed rokiem). Kolejna była „Gazeta Wyborcza" z wynikiem 211,2 tys. egz. (spadek o 18,4 proc.) i bulwarowy „Super Express": 149 tys. egz. (spadek rok do roku o 8,8 proc.) – wynika z danych ZKDPpokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem gazet ( czyli sprzedaż kioskową, prenumeratę i egzemplarze rozkładane w ramach umów partnerskich lub barterowych w punktach usługowych, środkach transportu, na uczelniach itd.).

Czerwcowy wynik „Rz" – 109,5 tys. egz. – był o 4,8 proc. lepszy niż przed rokiem. Wynik „Dziennika Gazety Prawnej" był niższy niż przed rokiem o 12,7 proc. i wynosił 64,8 tys. egz.

Jak podała w minionym tygodniu firma Gremi Media, wydawca "Rz", kończy dystrybuowanie dziennika na pokładach samolotów, w pociągach, hotelach i taksówkach. Taki sposób dystrybucji powoduje, że tytuł nie zawsze dociera wyłącznie do zainteresowanego nim naprawdę czytelnika.

Sprzedaż cyfrowych wydań „Rz" wynosiła wtedy już 10,6 tys. egz. (rok wcześniej było ich 4,1 tys. egz.).- Przekroczenie granicy 10 tys. sprzedanych e-prenumerat pokazuje, że założona przez spółkę strategia jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych czytelników. Ostatnio ogłoszone zmiany w dystrybucji z pewnością poprawią jeszcze ten wynik - komentuje Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media, wydawcy "Rz".

Kolejne były w tym zestawieniu „Dziennik Gazeta Prawna" z wynikiem 9,6 tys. egz. (wzrost rok do roku  o 57 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,2 tys. egz. ( wzrost o 9 proc.). Bulwarowe tytuły („Fakt" i „Super Express") w ogóle nie odnotowały takiej formy sprzedaży  - wynika z  najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż e-wydań.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem