Reklama

Sprzedaż gazet w czerwcu

W czerwcu „Rz” sprzedawała ponad dwukrotnie więcej e-wydań niż rok wcześniej i jednocześnie najwięcej wśród wszystkich gazet ogólnopolskich

Aktualizacja: 05.08.2013 21:10 Publikacja: 05.08.2013 12:07

Sprzedaż gazet w czerwcu

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Sprzedaż cyfrowych wydań „Rz" wynosiła wtedy już 10,6 tys. egz. (rok wcześniej było ich 4,1 tys. egz.).- Przekroczenie granicy 10 tys. sprzedanych e-prenumerat pokazuje, że założona przez spółkę strategia jest bardzo dobrze przyjmowana przez naszych czytelników. Ostatnio ogłoszone zmiany w dystrybucji z pewnością poprawią jeszcze ten wynik - komentuje Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media, wydawcy "Rz".

Kolejne były w tym zestawieniu „Dziennik Gazeta Prawna" z wynikiem 9,6 tys. egz. (wzrost rok do roku  o 57 proc.) i „Gazeta Wyborcza": 2,2 tys. egz. ( wzrost o 9 proc.). Bulwarowe tytuły („Fakt" i „Super Express") w ogóle nie odnotowały takiej formy sprzedaży  - wynika z  najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących sprzedaż e-wydań.

Łącznie w czerwcu do rąk czytelników trafiało średnio 798,3 tys. gazet wydawanych na papierze i cyfrowo – o 10 proc. mniej niż przed rokiem. Tylko „Rz" miała lepszy wynik niż przed rokiem, najbardziej spadł wynik „Gazety Wyborczej"

Najwięcej w czerwcu sprzedawało się bulwarowego „Faktu" : 328,5 tys. egz. (to o 8,8 proc. mniej niż przed rokiem). Kolejna była „Gazeta Wyborcza" z wynikiem 211,2 tys. egz. (spadek o 18,4 proc.) i bulwarowy „Super Express": 149 tys. egz. (spadek rok do roku o 8,8 proc.) – wynika z danych ZKDPpokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem gazet ( czyli sprzedaż kioskową, prenumeratę i egzemplarze rozkładane w ramach umów partnerskich lub barterowych w punktach usługowych, środkach transportu, na uczelniach itd.).

Czerwcowy wynik „Rz" – 109,5 tys. egz. – był o 4,8 proc. lepszy niż przed rokiem. Wynik „Dziennika Gazety Prawnej" był niższy niż przed rokiem o 12,7 proc. i wynosił 64,8 tys. egz.

Reklama
Reklama

Jak podała w minionym tygodniu firma Gremi Media, wydawca "Rz", kończy dystrybuowanie dziennika na pokładach samolotów, w pociągach, hotelach i taksówkach. Taki sposób dystrybucji powoduje, że tytuł nie zawsze dociera wyłącznie do zainteresowanego nim naprawdę czytelnika.

Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama