- Finalną kwotę sprzedaży Eurosport International wyliczono w oparciu o uśrednioną wycenę Eurosport Group, która wyniosła 902 mln euro (około 1,2 mld dol.) – podało Discovery Communications w komunikacie.
Pierwszy pakiet 20 proc. udziałów w Eurosporcie Discovery Communications kupiło od grupy TF1 za 221,6 mln dol. na przełomie 2012 i 2013 roku wraz z opcją zakupu dalszych 31 proc., z której właśnie teraz korzysta. Oprócz 20 proc. Eurosportu Discovery kupiło dwa lata temu także też po 20 proc. w następujących kanałach telewizyjnych: TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV oraz Stylía (wart 18,2 mln dol. zakup obejmował opcję zwiększenia udziałów w tych stacjach do 49 proc.). Kwota przejęcia została pomniejszona o wartość Eurosport France (85 mln euro, czyli ok. 115 mln dol.).
- TF1 zamierza zachować 80 proc. akcji Eurosport France do 1 stycznia 2015 roku. Dzisiejsze zamknięcie rozmów nie ma też wpływu na dwa inne elementy pierwotnego porozumienia – mianowicie na nabyte przez Discovery 20 proc. udziałów w kanałach TV Breizh, Histoire, Ushuaïa TV i Stylía oraz na sojusz produkcyjny z TF1 Group. TF1 zachowa też prawo sprzedaży pozostałych 49 proc. akcji w Eurosport International, których nabycie uczyniłoby z Discovery właściciela całego pakietu akcji firmy – podano w komunikacie.
Transakcja da Discovery kontrolę nas kanałami: Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific i Eurosportnews. Stacje docierają do 133 mln domów w 54 krajach i są nadawane w 20 językach.
Notowana na rynku Nasdaq spółka Discovery Communications to nadawca m.in. Discovery Channel, TLC, ID czy Animal Planet. Ich widownia to 2,7 mld osób w 220 krajach. Przychody Discovery Communications wynosiły w 2013 roku 5,5 mld dol. (i były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej), a zysk netto: prawie 1,1 mld dol.