Abonament na treści internetowe bulwarówki "Bunte" wykupiło w maju ponad 200 tys. osób, a na treści "Welt" - 53 tys. osób - poinformował koncern, wskazując na stały wzrost abonentów internetowych. Pod koniec zeszłego roku w sumie 152,5 tys. osób wykupiło dostęp on-line do obu dzienników.
Axel Springer postawił na digitalizację w 2012 roku. "Welt" wprowadził opłaty na treści unikalne jako pierwszy - pod koniec 2012 roku, a "Bild" w maju 2013 roku. Prezes koncernu - Mathias Doepfner argumentował, że rezygnacja z papieru jest naturalną drogą rozwoju mediów i jego firma chce byc jako pierwsza gotowa na te zmiany. Postanowił także sprzedać papierowe gazety z tradycjami - "Berliner Morgenpost" i "Hamburger Abendblatt" oraz gazetę telewizyjną "Hörzu", podkreślając, że nie pasowały one do nowej koncepcji funkcjonowania koncernu.
Już w trzecim kwartale zeszłego roku koncern poinformował, że dzięki digitalizacji zysk wzrósł o 18 proc do. 123 mln euro, a dochody wzrosły o 4 proc. do 816 mln euro. Dane wyraźnie pokazują, że digitalizacja się opłaca - podkreślali przedstawiciele Axel Springer.
Miesięczny dostęp do treści internetowego wydania "Bilda" kosztuje obecnie 4,99 euro. Dodatkowo trzeba zapłacić do dostępu do artykułów na temat Bundesligi - 2,99 euro. Dostęp miesięczny do dziennika "Welt" od 12,99 do 14,99 euro - w zależności od abonamentu.