Przynajmniej jeden serial oglądało w sieci 54 proc. polskich użytkowników internetu – wynika z badania przeprowadzonego w lipcu przez dom mediowy OMD. Słabo wypada na tym tle tradycyjna telewizja – wyłącznie w tym modelu seriale ogląda niecała jedna trzecia internautów.
Może to wynikać m.in. z tego, że – jak podała wczoraj agencja Think Kong – już 2,3 mln polskich internautów w ogóle nie ogląda tradycyjnej telewizji. Mimo międzynarodowej mody na seriale 14 proc. naszych użytkowników sieci deklaruje, że w ogóle ich nie ogląda.
Hitem „Gra o tron"
W sieci najchętniej oglądamy zagraniczne hity. „Grę o tron" oglądało 30 proc. internautów, „Sherlocka" 20 proc., a „Walking dead" i „Breaking Bed" po 18 proc.
Internautów nie pytano, czy oglądają seriale na witrynach legalnych czy pirackich. Z zestawu najpopularniejszych seriali i niskiego wskaźnika płacenia za oglądanie można jednak wnioskować, że często są to darmowe dla nich portale pirackie.
Przynajmniej raz za oglądanie serialu w internecie zapłaciło 30 proc. internautów, ale aż 55 proc. nie zrobiło tego nigdy (patrz wykres).Choć 15 proc. skłonne byłoby płacić za to, by nie oglądać w serialach reklam, nie są to duże kwoty. Za jeden sezon ulubionego serialu cena zdaniem internautów cena powinna wynosić maksymalnie 10-15 zł.