Przychody WPH w I kwartale sięgnęły 88,4 mln zł, o 31 proc. więcej niż rok wcześniej, wynik operacyjny wzrósł rok do roku o 36 proc. do 14,6 mln zł, a wynik netto wyniósł 7,9 mln zł. Analitycy oczekiwali w konsensusie PAP 84 mln zł przychodów, 14,6 mln zł wyniku operacyjnego oraz 8,6 mln zł zysku netto.
– Mamy za sobą kolejny mocny kwartał. Nawet po usunięciu z wyników wpływu akwizycji wzrost naszych przychodów sięgałby 13 proc. co przy tak trudnym rynku, na jakim dziś działamy, jest mocnym wynikiem – mówiła Elżbieta Bujniewicz-Belka, odpowiedzialna w zarządzie WPH za sprawy finansowe.
Jak podała dziś Agora, w I kw. cały rynek reklamy w Polsce wzrósł tylko o 2,5 proc., w tym Internet – o 6 proc., czyli dość wolno.
– Nie spodziewaliśmy się aż takiego spadku wydatków reklamowych po branży finansowej, ale też pozostałe branże takich spadków nie wykazały. Zakładamy więc, że nie ma powdów do obniżania prognoz dla rynku na ten rok – mówił Jacek Świderski, prezes WPH. Jak przypomniał, spółka zakładała wcześniej ok. 8-proc. wzrost wydatków na reklamę na całym rynku internetowym w Polsce.
– Aktualna prognoza Agory na ten rok zakłada wzrost reklamy internetowej o 8-10 proc., nasza też zbliża się do 8 proc. – dodawał Świderski.