Reklama

Wirtualna Polska nie porzuca planów akwizycyjnych

Internetowa grupa podała lepsze wyniki niż oczekiwali analitycy. Akcjonariusze wstrzymali wypłatę dywidendy za 2015 r., by kontynuować przejęcia, ale za ten rok dywidenda jest już możliwa.

Publikacja: 13.05.2016 14:02

Wirtualna Polska podała lepsze wyniki niż oczekiwali analitycy.

Wirtualna Polska podała lepsze wyniki niż oczekiwali analitycy.

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Przychody WPH w I kwartale sięgnęły 88,4 mln zł, o 31 proc. więcej niż rok wcześniej, wynik operacyjny wzrósł rok do roku o 36 proc. do 14,6 mln zł, a wynik netto wyniósł 7,9 mln zł. Analitycy oczekiwali w konsensusie PAP 84 mln zł przychodów, 14,6 mln zł wyniku operacyjnego oraz 8,6 mln zł zysku netto.

– Mamy za sobą kolejny mocny kwartał. Nawet po usunięciu z wyników wpływu akwizycji wzrost naszych przychodów sięgałby 13 proc. co przy tak trudnym rynku, na jakim dziś działamy, jest mocnym wynikiem – mówiła Elżbieta Bujniewicz-Belka, odpowiedzialna w zarządzie WPH za sprawy finansowe.

Jak podała dziś Agora, w I kw. cały rynek reklamy w Polsce wzrósł tylko o 2,5 proc., w tym Internet – o 6 proc., czyli dość wolno.

– Nie spodziewaliśmy się aż takiego spadku wydatków reklamowych po branży finansowej, ale też pozostałe branże takich spadków nie wykazały. Zakładamy więc, że nie ma powdów do obniżania prognoz dla rynku na ten rok – mówił Jacek Świderski, prezes WPH. Jak przypomniał, spółka zakładała wcześniej ok. 8-proc. wzrost wydatków na reklamę na całym rynku internetowym w Polsce.

– Aktualna prognoza Agory na ten rok zakłada wzrost reklamy internetowej o 8-10 proc., nasza też zbliża się do 8 proc. – dodawał Świderski.

Reklama
Reklama

Spółka, która kontynuuje w tym roku swoja politykę akwizycyjną (w 2016 r. przejęła porównywarkę TotalMoney) , już planuje kolejne akwizycje. W tym celu wstrzymała wypłatę dywidendy za 2015 rok. Zarówno uzyskany w ubiegłym roku zysk (4,37 mln), jak i posiadane środki finansowe (na koniec I kwartału było to 37,7 mln zł), a także posiadaną linię kredytową (50 mln zł) WPH może przeznaczyć na dalsze akwizycje w segmencie e-handlu.

– WP pozostaje aktywna akwizycyjnie spółką – mówił Świderski, dodając, że obecnie grupa ma na potencjalne przejęcia więcej niż pozyskała w czasie debiutu giełdowego. Nie jest jednak przesądzone, że za ten rok spółka także nie wpłaci dywidendy.

– Z końcem roku ogłosimy naszą politykę dywidendową. Myślimy, że dokonamy w tym roku kilku przejęć, a że nie będą to takie kwoty, które wstrzymają dywidendę – mówił Świderski.

W IV kwartale WP uruchomi swój pierwszy kanał telewizyjny – WP1, który ma ruszyć w ramach nowego pakietu stacji naziemnych. Aktualnie WPH negocjuje stawkę, jaką będzie płacić Emitelowi za dosyłanie sygnału nowej stacji, trwają też prace nad nowym studiem telewizyjnym.

– Od połowy września zaczniemy nadawać tę stację „na sucho", chcemy, by w IV kwartale pojawiła się w eterze – mówił Świderski. Plan jest taki, by oprócz nadawania kanału naziemnie umieścić go także w ofercie operatorów kablowych i satelitarnych. Stacja będzie też bezpłatnie dla widzów strumieniowana on-line w Internecie.

Magdalena Lemańska

Przychody WPH w I kwartale sięgnęły 88,4 mln zł, o 31 proc. więcej niż rok wcześniej, wynik operacyjny wzrósł rok do roku o 36 proc. do 14,6 mln zł, a wynik netto wyniósł 7,9 mln zł. Analitycy oczekiwali w konsensusie PAP 84 mln zł przychodów, 14,6 mln zł wyniku operacyjnego oraz 8,6 mln zł zysku netto.

– Mamy za sobą kolejny mocny kwartał. Nawet po usunięciu z wyników wpływu akwizycji wzrost naszych przychodów sięgałby 13 proc. co przy tak trudnym rynku, na jakim dziś działamy, jest mocnym wynikiem – mówiła Elżbieta Bujniewicz-Belka, odpowiedzialna w zarządzie WPH za sprawy finansowe.

Reklama
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Reklama
Reklama