Microsoft, Sony i Nintendo notują spadki. Skończył się boom na gry wideo

Microsoft, Sony i Nintendo odnotowały spadek kwartalnej sprzedaży. Gracz nie spędza już tyle czasu przed ekranem, co w czasie lockdownu. Także inflacja tłumi popyt w tej branży.

Publikacja: 09.08.2022 03:00

Microsoft, Sony i Nintendo notują spadki. Skończył się boom na gry wideo

Foto: Adobe Stock

Decyzja Microsoftu o wydaniu niemal 69 mld dol. na przejęcie Activision Blizzard i doniesienia o planowanej pełnej akwizycji francuskiego Ubisoftu przez chiński koncern Tencent mogą świadczyć o tym, że nastała „złota era” dla sektora gier wideo. Ale ostatnie miesiące przeczą tej wizji. Rynek wyraźnie hamuje, a perspektywy dla branży nie są obiecujące. Przynajmniej krótkoterminowo.

Globalna sprzedaż tytułów na konsole spowolniła po boomie wywołanym pandemią. Słabe wyniki Microsoftu (Xbox) i Sony (PlayStation) pokazują, że I półrocze br. dalekie jest od historycznych poziomów z lat 2020–2021. Co więcej, najnowsze dane ABI Research potwierdzają trend, o którym mówiło się już od kilku lat – siada zapotrzebowanie na fizyczne nośniki.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie