Koniec wzrostu płatnej telewizji w naszym regionie

Polska jest wśród tych krajów Europy Wschodniej, w których w ciągu najbliższych pięciu lat liczba klientów płatnych telewizji spadnie.

Aktualizacja: 13.04.2017 09:46 Publikacja: 12.04.2017 20:05

Za taką sytuację – prognozowaną przez firmę Digital TV Research – będą odpowiadały procesy migracyjne (zwłaszcza te wywołane poszukiwaniem pracy na innych rynkach) oraz spadek liczby urodzeń w 15 z 22 krajów Europy Wschodniej, do której firma zalicza także Polskę.

Jak spodziewa się Simon Murray, główny analityk Digital TV Research, między 2016 i 2022 r. w naszym regionie liczba domów, w których w ogóle odbiera się telewizję, zmniejszy się o 2 mln, a operatorzy płatnych telewizji stracą 1 mln klientów (ich liczba skurczy się do niespełna 80 mln). Rok 2017 będzie szczytowym rokiem dla branży, jeśli chodzi o liczbę klientów. Wschodnioeuropejscy operatorzy będą wtedy mieli 81,06 mln abonentów.

Pozostało 80% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady