Zakaz handlu daje gazu reklamie

Liderem wydatków reklamowych jest branża farmaceutyczna, ale motorem wzrostu były w I półroczu 2018 r. sieci handlowe, z Lidlem na czele.

Aktualizacja: 24.07.2018 07:01 Publikacja: 23.07.2018 21:00

Zakaz handlu daje gazu reklamie

Foto: 123RF

Po latach rachitycznego wzrostu na rynku reklamy widać w tym roku długo oczekiwane ożywienie. W pierwszych sześciu miesiącach wydatki reklamowe brutto (bez rabatów) w mediach tradycyjnych (prasie, radiu, telewizji, kinie i outdoorze) wzrosły do ponad 16,4 mld zł, czyli o 5 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2017 r. – wynika z wyliczeń przygotowanych dla „Rzeczpospolitej" przez firmę badawczą Kantar Media.

Czytaj także: Zakaz handlu w niedziele zabija małe sklepy

Pozostało 92% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie