Udział RMF FM w ogólnopolskim rynku słuchalności sięgał w 2012 roku 24,7 proc., przy 26 proc. rok wcześniej.
Kolejne w zestawieniu Radio Zet tylko nieznacznie skróciło w ubiegłym roku dystans do lidera. Jego ubiegłoroczny wynik wynosił 15,4 proc. (przy 16,2 proc. rok wcześniej). Wśród rozgłośni ogólnopolskich wzrostem słuchalności może się pochwalić Radio Maryja, a spadek dotknął publicznej Jedynki (patrz: wykres).
– Mimo zmiany udział w czasie słuchania na poziomie niemal 25 proc. to świetny wynik. Ponad 60-proc. przewaga nad kolejną stacją w rankingu dobrze obrazuje pozycję RMF FM na rynku radiowym – uważa Mariusz Gołda, dyrektor marketingu Grupy RMF, i dodaje, że nie ma jakichkolwiek powodów do zmian programowych w RMF FM.
Eksperci podkreślają, że do porównywania wyników za 2011 i 2012 r. trzeba podchodzić ostrożnie. Pod koniec ubiegłego roku zaszły bowiem zmiany w próbie badania RadioTrack. Dane zaczęto ważyć dodatkowo przez wykształcenie słuchaczy.
– To spowodowało zmiany w wynikach stacji Polskiego Radia i Tok FM. Dlatego spadki w czwartym kwartale wcale nie muszą oznaczać rzeczywistych spadków słuchalności, mogą być jedynie skutkami różnic wprowadzonych w panelu – mówi Alfred Ejsmont, dyrektor w Universal McCann. Jak dodaje, w przypadku RMF FM okresowe spadki zdarzały się już wcześniej, więc za wcześnie jest, by wyciągać wnioski z wyników za czwarty kwartał.