Reklama
Rozwiń
Reklama

RMF najchetniej sluchana stacją w 2012 roku

Krakowska rozgłośnia była najczęściej słuchanym radiem ogólnopolskim w ubiegłym roku. Jej wynik był jednak niższy niż rok wcześniej.

Publikacja: 15.01.2013 02:51

RMF najchetniej sluchana stacją w 2012 roku

Foto: Fotorzepa, Danuta Matloch

Udział RMF FM w ogólnopolskim rynku słuchalności sięgał w 2012 roku 24,7 proc., przy 26 proc. rok wcześniej.

Kolejne w zestawieniu Radio Zet tylko nieznacznie skróciło w ubiegłym roku dystans do lidera. Jego ubiegłoroczny wynik wynosił 15,4 proc. (przy 16,2 proc. rok wcześniej). Wśród rozgłośni ogólnopolskich wzrostem słuchalności może się pochwalić Radio Maryja, a spadek dotknął publicznej Jedynki (patrz: wykres).

– Mimo zmiany udział w czasie słuchania na poziomie niemal 25 proc. to świetny wynik. Ponad 60-proc. przewaga nad kolejną stacją w rankingu dobrze obrazuje pozycję RMF FM na rynku radiowym – uważa Mariusz Gołda, dyrektor marketingu Grupy RMF, i dodaje, że nie ma jakichkolwiek powodów do zmian programowych w RMF FM.

Eksperci podkreślają, że do porównywania wyników za 2011 i 2012 r. trzeba podchodzić ostrożnie. Pod koniec ubiegłego roku zaszły bowiem zmiany w próbie badania RadioTrack. Dane zaczęto ważyć dodatkowo przez wykształcenie słuchaczy.

– To spowodowało zmiany w wynikach stacji Polskiego Radia i Tok FM. Dlatego spadki w czwartym kwartale wcale nie muszą oznaczać rzeczywistych spadków słuchalności, mogą być jedynie skutkami różnic wprowadzonych w panelu – mówi Alfred Ejsmont, dyrektor w Universal McCann. Jak dodaje, w przypadku RMF FM okresowe spadki  zdarzały się już wcześniej, więc za wcześnie jest, by wyciągać wnioski z wyników za czwarty kwartał.

Reklama
Reklama

W ostatnim kwartale 2012 r. słuchalność RMF FM wynosiła 24,3 proc. (26,7 proc. rok wcześniej), Zetki – 14,9 proc., Jedynki – 11,7 proc., Trójki – 8,2 proc., a Radia Maryja – 3,3 proc.

W tym roku, mimo kryzysu na reklamowym rynku, domy mediowe spodziewają się w radiu stabilnej sytuacji. – Radio jest typowym medium prosprzedażowym, można je dobrze wykorzystać reklamowo przy krótkich kampaniach tego typu – mówi Alfred Ejsmont.

W tym roku mogą się w Polsce pojawić kolejne ogólnopolskie kanały – Polskie Radio już zapowiedziało, że przymierza się do startu cyfrowego radia naziemnego. Przeciwni tej technologii są nadawcy komercyjni, zdaniem których taki proces wymagałby od widzów kosztownej wymiany odbiorników.

Udział RMF FM w ogólnopolskim rynku słuchalności sięgał w 2012 roku 24,7 proc., przy 26 proc. rok wcześniej.

Kolejne w zestawieniu Radio Zet tylko nieznacznie skróciło w ubiegłym roku dystans do lidera. Jego ubiegłoroczny wynik wynosił 15,4 proc. (przy 16,2 proc. rok wcześniej). Wśród rozgłośni ogólnopolskich wzrostem słuchalności może się pochwalić Radio Maryja, a spadek dotknął publicznej Jedynki (patrz: wykres).

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama