Kto pokaże ligową piłkę

W piątek minął termin składania ofert na prawa telewizyjne w najbliższych trzech sezonach

Publikacja: 15.12.2007 01:44

Wiedzę o tym, kto stanął do walki o transmitowanie meczów pierwszej ligi, spółka Ekstraklasa postanowiła na razie zachować dla siebie, ale nieoficjalnie wiadomo, że zgłosiły się tylko dwie telewizje: Canal Plus i Polsat. Stawki na razie są tajemnicą nawet dla organizatorów przetargu.Komunikat rządzącej ligą spółki więcej ukrywa, niż ujawnia. „W piątek w obecności notariusza nastąpiło otwarcie ofert. Ponieważ proces przetargowy nie jest jawny, nie możemy podać ich liczby ani wartości. Na początku przyszłego tygodnia z ofertami zapoznają się akcjonariusze, a więcej informacji ujawnimy 19 grudnia. Tego dnia może też dojść do rozstrzygnięcia przetargu, ale nie musi“ – napisał rzecznik prasowy Ekstraklasy SA.

Wartości poszczególnych ofert spółka podać nie może, bo sama ich nie zna. Do 19 grudnia będą zdeponowane u notariusza razem z kopertą, w której rada nadzorcza Ekstraklasy SA ukryła swoje oczekiwania co do wysokości oferty. To też tajemnica, ale w nieoficjalnych rozmowach najczęściej pojawia się stawka 150 mln złotych za sezon, czyli trzy razy więcej niż obecnie.

Konkurs ma być rozstrzygany na zasadzie złotego strzału: kto da co najmniej tyle, ile zapisała rada nadzorcza, a więcej od rywali, wygrywa. Jeśli nikt nie zaproponuje wystarczająco dużo, zaczną się negocjacje. To dlatego w komunikacie jest napisane, że przetarg może, ale nie musi się rozstrzygnąć w środę, gdy oferty poznają przedstawiciele klubów, PZPN i rada nadzorcza.

Niespodzianką jest to, że Ekstraklasa nie podała nawet, ile firm ubiega się o poszczególne pakiety.

Tych jest pięć: od pakietu głównego nadawcy z prawem pokazywania wszystkich meczów, przez magazyn ligowy, pakiet z bramkami, aż po internetowy. Decyzję, by tajemnicą objąć również liczbę i nazwy oferentów, spółka i doradzająca jej w przetargu firma SportFive podjęły w piątek.

Być może dlatego, że, jak wynika z naszych informacji, do przetargu o pakiet głównego nadawcy, najdroższy i wzbudzający największe emocje, stanęły tylko Canal Plus i Polsat. Ofert nie nadesłały TVP ani ITI. Nie ma też, wbrew pogłoskom, oferty Telekomunikacji Polskiej.

TP SA, od niedawna oferująca wideostradę, czyli telewizję odbieraną przez kabel telefoniczny, myślała o zgłoszeniu się do przetargu samodzielnie lub we wspólnej ofercie z Canal Plus transmitującym ligę na wyłączność od 2000 roku. Taką decyzję mieli podjąć francuscy właściciele tych firm, France Télécom i Vivendi.

W tym sojuszu TP SA miała dawać pieniądze, a Canal Plus doświadczenie telewizji potrafiącej w ciągu kilku lat zmienić zapyziałą polską ligę w ładnie opakowany produkt, o który chcą walczyć inne stacje.

Niewykluczone, że wspólny plan z TP SA (należy do niej sieć telefonii komórkowej Orange, czyli sponsor tytularny ligi) zacznie obowiązywać, jeśli udziałowcy Ekstraklasy SA nie będą usatysfakcjonowani ofertą i dojdzie do negocjacji.

W pakiecie dającym prawo do magazynu warunek nadawania na co najmniej 85 proc. powierzchni kraju sprawia, że telewizja Plus Ruperta Murdocha przestaje się liczyć i na placu boju zostają tylko TVP, TVN i Polsat.W przyszłym tygodniu ma być rozpoczęty drugi przetarg – na prawa sponsorskie do ligi.

Wiedzę o tym, kto stanął do walki o transmitowanie meczów pierwszej ligi, spółka Ekstraklasa postanowiła na razie zachować dla siebie, ale nieoficjalnie wiadomo, że zgłosiły się tylko dwie telewizje: Canal Plus i Polsat. Stawki na razie są tajemnicą nawet dla organizatorów przetargu.Komunikat rządzącej ligą spółki więcej ukrywa, niż ujawnia. „W piątek w obecności notariusza nastąpiło otwarcie ofert. Ponieważ proces przetargowy nie jest jawny, nie możemy podać ich liczby ani wartości. Na początku przyszłego tygodnia z ofertami zapoznają się akcjonariusze, a więcej informacji ujawnimy 19 grudnia. Tego dnia może też dojść do rozstrzygnięcia przetargu, ale nie musi“ – napisał rzecznik prasowy Ekstraklasy SA.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?