Dostęp do 30 kanałów telewizyjnych nadawanych przez satelitę klienci Telekomunikacji Polskiej mogą zamówić razem z Neostradą. Dekoder dostają w ramach abonamentu. Miesięczny abonament plus opłata aktywacyjna i opłata za antenę satelitarną wynoszą 73,3 zł. Dotychczas TP SA oferowała telewizję za pośrednictwem linii telefonicznej (jako IPTV), ale mogła docierać z tą usługą tylko do niektórych rejonów dużych miast.
– Dzięki technologii satelitarnej możemy zaproponować ofertę usług multimedialnych o wiele większej grupie klientów, którzy do tej pory pozostawali poza zasięgiem usług w technologii kablowej (ADSL) – mówi Dominique Lesage, dyrektor grupy TP ds. treści. Firma szacuje, że dzięki wdrożeniu technologii satelitarnej oferowana przez nią telewizja cyfrowa może docierać teraz do ponad 9 mln gospodarstw domowych.
Choć programowo oferta nowej platformy jest na razie w porównaniu z propozycją Cyfrowego Polsatu, Cyfry+ i platformy cyfrowej „n” uboga, specjaliści podkreślają, że na jej korzyść może działać łączenie usług. Dla klientów jest to duże ułatwienie chociażby przy płaceniu rachunków.
– W Europie Zachodniej i Centralnej operatorzy telekomunikacyjni bardzo często oferują obecnie usługi triple play. W związku z tym oferta TP SA, która oprócz usług telekomunikacyjnych zaczyna sprzedawać telewizję, w ogóle mnie nie dziwi. Może się ona okazać niezwykle atrakcyjna dla wielu potencjalnych klientów – ocenia Krzysztof Surgowt, prezes operatora satelitarnego Astra Polska, którego spółka może być partnerem kolejnej platformy cyfrowej – TVP. Według informacji „Rz” zarząd TVP jest na etapie finansowego planowania tej inwestycji i niedługo może podjąć decyzję o jej budowie.