Reklama

Wydawcy zwiekszają wpływy z Internetu

Wpływy z reklamy internetowej zrównają się w tym roku w Stanach Zjednoczonych z przychodami z reklamy zamieszczanej w papierowych gazetach.

Publikacja: 13.01.2011 02:54

Reklamy w gazetach

Reklamy w gazetach

Foto: Rzeczpospolita

Te pierwsze wyniosą w USA w tym roku 25,8 mld dol., drugie – 25,7 mld dol. – podał eMarketer. W przyszłym roku Internet zwiększy swoją przewagę nad gazetami na reklamowym rynku. W sieci sięgnie on 28,5 mld dol., a w papierowych gazetach wyniesie 24,6 mld dol.

Wydawcy buntują się przeciwko takim zestawieniom, podkreślając, że skoro do jednej puli wlicza się wszystkie reklamy zamieszczane w sieci, czemu zestawia się je z wpływami gazet, a nie całej prasy, czyli także kolorowych tygodników i magazynów.

Rosnący rynek reklamy w sieci nie jest zresztą dla wydawców prasy złą wiadomością – powoli, ale sukcesywnie, zwiększają swoje wpływy z działalności w Internecie, który daje im coraz większe szanse na rozwijanie się.

Według danych eMarketera reklamowe przychody wydawców z wydań papierowych w USA będą w kolejnych latach lekko spadać (z 24,8 mld dol. w 2009 r. do 21,4 mld dol. w 2011 r.), ale z internetowych wzrosną w latach 2009 – 2011 o

18,5 proc., do 3,2 mld dol. Jak tłumaczył Christoph Riess, prezes Światowego Stowarzyszenia Gazet i Producentów Treści WAN-IFRA na jednym z międzynarodowych forów wydawniczych (w Hamburgu), przychody z reklam w Internecie nigdy nie zrównoważą wydawcom spadku wpływów z papierowych wydań. Poważnym nowym źródłem przychodów wydawców mogą być jednak opłaty pobierane za dostęp do treści publikowanych w sieci.

Reklama
Reklama

– Gazety docierają do większej grupy ludzi niż Internet. To fakt i nie powinniśmy o tym zapominać. Ale w związku z rozwojem Internetu nie powinniśmy się z tym czuć za wygodnie – mówił.

Te pierwsze wyniosą w USA w tym roku 25,8 mld dol., drugie – 25,7 mld dol. – podał eMarketer. W przyszłym roku Internet zwiększy swoją przewagę nad gazetami na reklamowym rynku. W sieci sięgnie on 28,5 mld dol., a w papierowych gazetach wyniesie 24,6 mld dol.

Wydawcy buntują się przeciwko takim zestawieniom, podkreślając, że skoro do jednej puli wlicza się wszystkie reklamy zamieszczane w sieci, czemu zestawia się je z wpływami gazet, a nie całej prasy, czyli także kolorowych tygodników i magazynów.

Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama