Reklama
Rozwiń

Wydawcy zwiekszają wpływy z Internetu

Wpływy z reklamy internetowej zrównają się w tym roku w Stanach Zjednoczonych z przychodami z reklamy zamieszczanej w papierowych gazetach.

Publikacja: 13.01.2011 02:54

Reklamy w gazetach

Reklamy w gazetach

Foto: Rzeczpospolita

Te pierwsze wyniosą w USA w tym roku 25,8 mld dol., drugie – 25,7 mld dol. – podał eMarketer. W przyszłym roku Internet zwiększy swoją przewagę nad gazetami na reklamowym rynku. W sieci sięgnie on 28,5 mld dol., a w papierowych gazetach wyniesie 24,6 mld dol.

Wydawcy buntują się przeciwko takim zestawieniom, podkreślając, że skoro do jednej puli wlicza się wszystkie reklamy zamieszczane w sieci, czemu zestawia się je z wpływami gazet, a nie całej prasy, czyli także kolorowych tygodników i magazynów.

Rosnący rynek reklamy w sieci nie jest zresztą dla wydawców prasy złą wiadomością – powoli, ale sukcesywnie, zwiększają swoje wpływy z działalności w Internecie, który daje im coraz większe szanse na rozwijanie się.

Według danych eMarketera reklamowe przychody wydawców z wydań papierowych w USA będą w kolejnych latach lekko spadać (z 24,8 mld dol. w 2009 r. do 21,4 mld dol. w 2011 r.), ale z internetowych wzrosną w latach 2009 – 2011 o

18,5 proc., do 3,2 mld dol. Jak tłumaczył Christoph Riess, prezes Światowego Stowarzyszenia Gazet i Producentów Treści WAN-IFRA na jednym z międzynarodowych forów wydawniczych (w Hamburgu), przychody z reklam w Internecie nigdy nie zrównoważą wydawcom spadku wpływów z papierowych wydań. Poważnym nowym źródłem przychodów wydawców mogą być jednak opłaty pobierane za dostęp do treści publikowanych w sieci.

Reklama
Reklama

– Gazety docierają do większej grupy ludzi niż Internet. To fakt i nie powinniśmy o tym zapominać. Ale w związku z rozwojem Internetu nie powinniśmy się z tym czuć za wygodnie – mówił.

Te pierwsze wyniosą w USA w tym roku 25,8 mld dol., drugie – 25,7 mld dol. – podał eMarketer. W przyszłym roku Internet zwiększy swoją przewagę nad gazetami na reklamowym rynku. W sieci sięgnie on 28,5 mld dol., a w papierowych gazetach wyniesie 24,6 mld dol.

Wydawcy buntują się przeciwko takim zestawieniom, podkreślając, że skoro do jednej puli wlicza się wszystkie reklamy zamieszczane w sieci, czemu zestawia się je z wpływami gazet, a nie całej prasy, czyli także kolorowych tygodników i magazynów.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama