Z najnowszych danych wynika, że w listopadzie łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii w Polsce ("Forum", "Gazeta Polska", "Gość niedzielny", "Newsweek Polska", "Polityka", "Przegląd", "Przekrój", "Tygodnik Angora", "Tygodnik Powszechny" i "Wprost") wynosiła 1,06 mln egzemplarzy i była wyższa niż rok wcześniej o 13,4 proc.
Najbardziej zwiększyła się w tej grupie pism sprzedaż "Gazety Polskiej" (wzrosła ponad dwukrotnie do 69,3 tys. egz.) i tygodnika "Wprost" - o 56 proc. do 130,5 tys. egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.
Wzrosty sprzedaży odnotowały też: "Tygodnik Angora" (o 7,63 proc. do 360,8 tys. egz.), "Gość Niedzielny" (o 5,44 proc. do 144,7 tys. egz.) i "Polityka" (o 2,1 proc. do 140,8 tys. egz.). Spadły natomiast rok do roku wyniki publikującego przedruki z prasy zagranicznej tygodnika "Forum" (o 8,35 proc. do 16,8 tys. egz.), "Tygodnika Powszechnego" (o 7,72 do 20,4 tys. egz.), "Przekroju" (o 5,17 proc. do 44,7 tys. egz.) oraz "Przeglądu" (spadek o 5,15 proc. do 20,4 tys. egz.).
Branża wydawnicza naciskała jednak na ZKDP, by pod lupę trafiła sprzedaż "Wprost". Jak podawał Pressewis, wniosek w tej sprawie złożyli wydawcy konkurencyjnych dla wydawanego przez Platformę Mediową Point Grup "Wprost" tytułów: Polityka Spółdzielnia Pracy (właściciel "Polityki") i Ringier Axel Springer Polska (wydawca tytułu "Newsweek Polska"). Nadzwyczajna kontrola ruszy 1 lutego.